logo

کد خبر : 20608
تاریخ خبر : 1395/09/23
برگزاري تور صنعتي بازدید اصحاب رسانه از كارخانجات آرد مازندران
اختصاصي/مدير روابط عمومي شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو کشور مطرح کرد

برگزاري تور صنعتي بازدید اصحاب رسانه از كارخانجات آرد مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"> با حضور بيش از 40 نفر از اصحاب رسانه، تور صنعتي بازديد از كارخانجات آرد سازي استان مازندران با هدف آشنایی از فرآيند تبديل گندم به آرد و همچنین تجهيزات و امكانات آسيابانان استان برگزار شد.<br /> </span></p>

فریدون امیریان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار مازند اصناف گفت: با حضور بيش از 40 نفر از اصحاب رسانه و رسانه ملي، تور صنعتي بازديد از كارخانجات آرد سازي استان مازندران در راستاي آشنايي اصحاب رسانه با فرآيند تبديل گندم به آرد و همچنین تجهيزات و امكانات آسيابانان استان برگزار شد.


وی افزود: در اين تور صنعتي يك روزه كه با حضور مديران شركت غله، اعضاي انجمن صنفي كارخانجات آرد سازي استان و جمعي از رسانه هاي مجازی و چاپي همراه بود؛ فرآيند خط توليد كارخانجات آرد سازي و مراحل توليد آرد از انتقال و ذخيره سازي گندم، فرآيند بوجاري و تميز كردن ناخالص هاي گندم، فرآيند مشروط سازي، فرآيند آسياب و الك كردن گندم و فرآيند بسته بندي و انتقال آرد مورد بازديد اصحاب رسانه قرار گرفت.


مدير روابط عمومي شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو کشور با اشاره به هدف برگزاري اين تور صنعتي اظهار کرد: از آنجا كه نان يكي از ضروري ترين اقلام سبد غذايي مردم است، لذا صنعت تهيه آرد نيز اهميت وي‍‍‍ژه اي دارد؛ چرا كه يكي از شاخصه هاي ارتقاي كيفيت نان، توليد آرد مطلوب مي باشد.


اميريان اضافه کرد: يكي از سه برنامه استراتژيك اقتصاد مقاومتي در استان مازندران، ارتقای كيفيت نان و كاهش ضايعات آن است و آرد به عنوان ماده اوليه اين مائده آسماني، نقش اساسي در كيفيت آن بر عهده دارد.


وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 340 كارخانه آرد در كشور فعال است؛ عنوان كرد: اكثر واحدهاي صنعتي توليد آرد زير ظرفيت اسمي خود فعالیت می کنند.


دبير درجه بندي خبازي هاي استان مازندران تصريح كرد: توجه به اين صنعت مهم و تاثير گذار در جامعه، هم امنيت و سلامت غذايي را ارتقا مي بخشد و هم رونق توليد ملي و به تبع آن افزايش اشتغال را به همراه دارد.


اميريان با بیان اینکه حضور و همراهي اصحاب رسانه و به خصوص رسانه ملي مي تواند فقر فرهنگي و اطلاع رساني در بخش گندم، آرد و نان را پوشش دهد؛ تصریح کرد: رسانه ها مي توانند نقش به سزايي را با اطلاع رساني و فرهنگ سازي عمومي در راستاي كاهش ضايعات نان، چه در مرحله توليد و چه در زمان مصرف و همچنين افزايش كيفيت نان به عنوان سفيران آگاهي بخشي و فرهنگ سازي بر عهده داشته باشند.


مشاور مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو کشور در پایان اذعان کرد: با توجه به استقبال اصحاب رسانه از اين تور صنعتي در آينده نيز برنامه ريزي براي تداوم اين بازديد ها به صورت استاني و منطقه اي  انجام می شود.

 

پایان پیام/