به گزارش مازند اصناف یدالله صادقی اظهار کرد: به دنبال برند سازی در صنوف تولیدی با همکاری اتاق اصناف ایران و سازمان توسعه تجارت هستیم. بر این اساس به دنبال جذب حمایتهای سازمان توسعه تجارت در بخش اصناف هستیم.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی به دنبال آگاه کردن صنوفی که قابلیت برند سازی در آن وجود دارد هستیم، تا مزایای این امر برای آنها مشخص شود.
صادقی گفت: در این ارتباط سازمان توسعه تجارت وظیفه برند سازی و مرکز اصناف و امور بازرگانان وظیفه آگاه و توانمند سازی اصناف را بر عهده دارد تا آنها به سمت ثبت برند خود بروند.
وی افزود: یک برند خوب علاوه بر تولید باکیفیت و قیمت مناسب باید هزینههایی را نیز برای شناساندن و مطرح کردن برند خود بپردازد. به طور معمول ضعف عمده ما در زمینه برند سازی در توسعه این برندها است.
صادقی تأکید کرد: صنوفی که در حال حاضر در کشور دارای برند هستند، برندهایی جهانی نیستند. مثلاً صنوفی که در بخش پوشاک با وجود اینکه در سطح کشور برای خود برندی مطرح هستند اما شهرت جهانی ندارند.
وی گفت: برخی برندهای جهانی با وجود این که چین تفاله آن را در کشور خود تولید میکند موفقیتهای چشمگیری دارند که این امر نشاندهنده اعتبار اصلی برند است.
تسنیم