logo

کد خبر : 18900
تاریخ خبر : 1395/03/26
ساعت اوج مصرف اینترنت چه زمانی است؟

ساعت اوج مصرف اینترنت چه زمانی است؟

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">برای تماشای ویدئو روی اینترنت معمولاً زمان خاصی وجود دارد و این امر می&zwnj; تواند جایگزین ساعتی شود که عمدتاً در آن مردم تلویزیون سنتی را تماشا می&zwnj;کنند.&nbsp;&nbsp;&nbsp; </span><br /> &nbsp;</p>

به گزارش مازند اصناف؛ تلویزیون همزمان با افزایش روزافزون دسترسی به اینترنت و فضای مجازی و سهولت تماشای ویدئو و شبکه‌های تلویزیونی به صورت آنلاین جای خود را به اینترنت می دهد.

پایگاه عرب نیوز گزارش داد: برای تماشای ویدئو روی اینترنت معمولاً زمان خاصی وجود دارد و این امر می‌ تواند جایگزین ساعتی شود که عمدتاً در آن مردم تلویزیون سنتی را تماشا می‌کنند.

مطابق با آخرین گزارش ترافیک جهانی اینترنت شرکت سیکو، اوج ترافیک و استفاده از اینترنت بین ساعات ۹ تا ۱۱ شب است، و بخش بالایی از این ساعات به تماشای ویدئو اختصاص می‌یابد.

کم‌کم و با گذشت زمان، «ساعت شلوغ» اینترنت ساعات اوج تماشای تلویزیون را کنار خواهد زد و جای آن را خواهد گرفت.

به گفته‌ آریل سامیتس، تحلیلگر ارشد تیم شاخص شبکه مجازی شرکت سیسکو، دومین زمان شلوغ استفاده از اینترنت بین ساعات ۱۱ شب و ۱ صبح بوده است، اما این زمان جای خود را به ساعات ۷ تا ۹ شب داده است، مدت زمانی که ساعات اوج تماشای تلویزیون بوده است.

وی افزود: شرکت سیسکو برای این که چرا زمان اصلی استفاده از اینترنت عمدتاً پس از ساعات اوج تماشای تلویزیون قرار گرفته است اطلاعات خاص یا توضیحی را ارائه نکرده است اما ویدئوی مورد تقاضا از سوی کاربران، سرویس‌های آنلاین و شبکه‌های مجازی بدون شک جایگزین تماشای تلویزیون خواهد شد.

او در این باره گفته است: «نمی‌دانیم که آیا ساعات تماشای آنلاین ویدئو در ساعاتی زودتر اتفاق می‌افتد یا خیر، اما مردم به طور کلی ابتدا خواهان محتوای خبری‌تر و سپس محتوای سرگرمی هستند اما مطالب و محتوای مورد متقاضا سبب می‌شود که ساعات شلوغ و اوج ترافیک اینترنت به ساعاتی زودتر حرکت کند».

هر چه زمان می‌گذرد مصرف ویدئو در ترافیک روزانه اینترنت سهم بزرگتری را به خود اختصاص خواهد داد و روز به روز این ساعات شلوغتر خواهد شد.

پیش بینی می‌شود ساعات اوج مصرف داده و ترافیک اینترنت در ۵ سال آینده ۴.۶ بار بیشتر شود.

مطابق با تحقیقات انجام شده، بیش از ۶۰ درصد از ترافیک روزانه اینترنت به تماشای ویدئو اختصاص می‌یابد.

سال ۲۰۲۰ این سهم به ۸۰ درصد خواهد رسید.


منبع: میزان