logo

کد خبر : 18481
تاریخ خبر : 1395/02/28
 انتقاد خسروتاج از برپایی نمایشگاه‌های فاقد مجوز

انتقاد خسروتاج از برپایی نمایشگاه‌های فاقد مجوز

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت برپایی نمایشگاه&zwnj;هایی که فاقد مجوز قانونی از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند را غیر قانون عنوان و تاکید کرد که ممکن است در برپایی چنین نمایشگاه&zwnj;هایی حقوق مصرف&zwnj;کنندگان رعایت نشود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ مجتبی خسروتاج  درباره‌ تعدد مراکز تصمیم‌گیری در زمینه برگزاری نمایشگاه‌هایی که در برخی مواقع مشکل‌ساز شده‌اند، توضیح داد: علی‌رغم صراحت قوانین موجود و مشخص بودن مصوبات دولت در این زمینه، باید گفت که وزارت بازرگانی از قبل و بعد از انقلاب همواره متولی صدور مجوز برای برپایی نمایشگاه بوده است.

وی افزود: این در حالی است که طی سال های گذشته شاهد بودیم بعضی نمایشگاه‌ها بدون این‌که این مجوزی داشته باشند، برگزار می‌شوند.

قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت در عین حال تاکید کرد: در برخی نمایشگاه‌ها مشخص نیست کالاها با چه مشخصات و چه کیفیتی عرضه می‌شوند و موضوع مهم این است که پیگیری آنها نیز امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین توصیه می‌شود همه کسانی که در لایه‌های تولیدی و صادراتی فعالیت می‌کنند و برپایی نمایشگاه را برای کالا یا محصول خود ضروری می‌دانند براساس چارچوب مقررات عمل کنند.

خسروتاج ادامه داد: سازمان توسعه تجارت در زمینه‌ نمایشگاه‌هایی که جنبه بین‌المللی دارند و معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای نمایشگاه‌های داخلی مجوز صادر می‌کنند.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نمایشگاه‌های داخلی و خارجی که بدون داشتن این مجوزها برپا شوند غیرقانونی هستند و دستگاه‌های مربوطه می‌توانند به عنوان واحدی که برخلاف مقررات به برپایی نمایشگاه اقدام کرده با آن‌ها برخورد کنند.

وی در عین حال بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر کالاهایی که در بازار، مورد نیاز مردم هستند وضعیت تولیدی مناسبی دارند، باید سیاست کلان نظام پخش و توزیع کالا به این سمت باشد که واحد‌های صنفی و اتحادیه‌های مربوطه‌شان با برنامه‌های فصلی در قالب حراج یا فروش فوق‌العاده کالاهای ارزان و با کیفیت را در اختیار مردم قرار دهند.

خسروتاج همچنین تاکید کرد: سیاست ما این نیست که در اشکال مختلف و نمایشگاه‌های فروش در فصول مختلف بخواهیم به یکسری از مجریان نمایشگاهی اجازه دهیم در مقابله با واحد‌های صنفی بخواهند وارد صحنه شوند، چون محصولات خوب بوده و قیمت‌ها نیز مناسب است؛ بنابراین واحد‌های صنفی باید در این زمینه حرکت کنند.

 

ایسنا