logo

کد خبر : 17773
تاریخ خبر : 1395/01/15
شناسایی 75 پرونده تخلف صنفی در بابلسر
رئيس اداره صنعت بابلسر خبر داد

شناسایی 75 پرونده تخلف صنفی در بابلسر

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بابلسر با اشاره به بازرسی از یک&zwnj;هزار و 909 واحد صنفی این شهرستان در ایام نوروز گفت: 44 میلیون و 753 هزار و 640 ریال برای 75 واحد متخلف جریمه تعیین شده است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ علی اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر با اشاره به تعطیلات ایام نوروز، اظهار کرد: این اداره در طول ایام نوروز برنامه‌های نظارتی خود را با همکاری ستاد اجرایی خدمات سفر و سایر دستگاه‌های مربوطه در شهرستان اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه در طرح نظارتی که از تاریخ 15 اسفندماه سال گذشته تا تاریخ 15 فروردین‌ماه امسال اجرا شد، افزود: از یک‌هزار و 909 واحد صنفی شهرستان بازدید شد که از این تعداد برای 75 واحد پرونده تخلف به ارزش 44 میلیون و 753 هزار و 640 ریال تشکیل شده است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت بابلسر افزود: کالاهای مورد تخلف این پرونده‌ها شامل تخلف در خدمات هتل و متل، باطری اتومبیل، گوشت سفید و قرمز، رستوران‌های غذاخوری،خواروبار، لبنیات و نان بوده است.

اصغری با بیان اینکه در گزارش‌های نظارتی نیز 26 مورد تماس با سامانه انجام و به همه این موارد رسیدگی شد، تصریح کرد: در این ایام بر نحوه توزیع و عرضه کالاهای اساسی نظارت شد و بازار نیز روزانه مورد پایش قرار می‌گرفت.

وی در ادامه به عملکرد سال 94 این اداره اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک‌هزار و  73 پرونده تخلف از واحدهای صنفی در سطح شهرستان تشکیل شد که در مجموع از این واحدها مبلغ 3 میلیارد و 317 میلیون و 751 هزار و 750ریال جریمه دریافت شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بابلسر با بیان اینکه بیشتر تخلفات در زمینه‌های گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم نصب برچسب قیمت کالاها و عدم صدور فاکتور بود، اظهار کرد: در سال گذشته 205 مورد گشت مشترک بازرسی با دستگاه‌های مختلف شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، شرکت نفت، نمایندگی غله، میراث فرهنگی و اتحادیه مربوط به کالاهای قاچاق و غیره نیز انجام شده است.

اصغری با اشاره به وجود 17 مورد پرونده قاچاق در سال 94 بیان کرد: این پرونده‌ها شامل قاچاق انواع میوه و نوشیدنی، دخانیات، لوازم آرایشی و آدامس و غیره بود که مبلغ 7 میلیارد و 239 میلیون و 500 ریال تخلف پرداخت کردند.

وی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته در طرح نظارتی خرید برنج 11 مورد با تخلف با ارزش ریالی 102 میلیون و 127 هزار و 750 ریال شناسایی شد، گفت: در سال گذشته 336 مورد گزارش از ستاد خبری با تلفن 124 دریافت که بیشتر آنها بررسی و رسیدگی شد.

انتهای پیام/