به گزارش مازند اصناف؛ یکی از مهمترین نکاتی که مشتریان در هنگام خرید ASX و مقایسه آن با رقبای کرهای مورد توجه قرار نمیدهند کیفیت بالای تولید این خودرو است . اگر سیستم فنی و قطعات ASX را یکبهبک باز کنید متوجه عبارت MADE in Japan روی همه آنها خواهید شد .
تمامی تجهیزات و قطعات الکترونیکی این خودرو توسط شرکت Mitsubishi Electronics ساخته شدهاند و شاید تنها قطعه غیر ژاپنی آن واحد کنترل الکتریکی سیستم هندزفری بلوتوث باشد که توسط شرکتی فرانسوی به تولید میرسد ! ASX خودرویی است که با تمرکز ویژه روی رانندگی شهری طراحی شده است اما این بدان معنا نیست که مهندسان میتسوبیشی در الهام گیری از پاجرو و Outlander، موارد ایمنی در آفرود را فراموش کرده باشند .
یکی دیگر از ریزنکات قابل توجه در ساخت Asx استفاده از روکشهای فلزی برای سیمکشیهای زیر موتور و تجهیزات الکترونیکی خودرو است که به ندرت حتی در رقبای ژاپنی این خودرو هم دیده میشود .
اگر باز هم به دنبال یک نکته کیفی برای تمایز Asx با رقبای کرهای اش میگردید بهتر است به سراغ سیستمهای ایمنی این خودرو برویم . معمولا در خودروهایی که از سیستمهای ABS ، کنترل پایداری ، کشش و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بهره میبرند از سنسوری با عنوان Wheel Speed یا سنسور سرعتسنج چرخ استفاده میشود تا در صورت لزوم خبر لغزش ، ترمز گیری روی سطوح لغزنده و .. را به سیستمهای ایمنی بدهد و این سیستمها را در عملکردی بی نقص یاری کند .
در برخی محصولات کرهای این سنسور به صورت چرخدندهای طراحی شده است که بعد از مدتی کارکرد با نفوذ گرد و خاک موجب بروز مشکلاتی میشود و عملکرد سیستمهای ایمنی دچار اختلال میشود . میتسوبیشی برای رفع این مشکل چرخدندهها را کنار گذاشته است و از صفحهای مگنتی در ASX استفاده کرده که حتی گرد و خاک هم نمیتواند در عملکرد آن اختلالی ایجاد کند .
ایران جیب