logo

کد خبر : 17139
تاریخ خبر : 1394/12/03
تداخل صنفی بزرگترین مشکل چاپخانه داران در مازندران
اختصاصي/ رئيس اتحاديه چاپخانه داران مازندران مطرح کرد

تداخل صنفی بزرگترین مشکل چاپخانه داران در مازندران

<p><span style="font-size: larger;">رئیس اتحادیه چاپخانه داران مازندران، بزرگترین مشکل این اتحادیه را تداخل صنفی با واحدهای کسبی صنوف دیگر قلمداد کرد.<br /> </span></p>

علی اصغر دریایی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف  گفت: اتحادیه چاپخانه داران مازندران در 22 اسفند سال 90 تشکیل و راه اندازی شذ.

وی با بیان اینکه شهرهای ساری، بابل، قائمشهر و آمل دارای بیشترین تراکم واحدهای چاپخانه در استان هستند؛ افزود: این اتحادیه که دارای 155 عضو می باشد، در حال حاضر دارای 78 واحد فعال در استان است.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران مازندران بزرگترین مشکل حال حاضر این اتحادیه را تداخل صنفی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تداخل صنفی اتحادیه مصنوعات هنری علیرغم نداشتن مصوبه قانونی برای چاپ دیجیتال است که با وجود پیگیری های لازم، به جایی نرسیده است.


علیپور نیز با اشاره به روند رو به افزایش ورشکستگی واحدهای چاپخانه ای در استان اظهار کرد: تنها طی دو سال اخیر، 7 واحد کسبی چاپخانه ای در مرکز استان با ورشکستگی مواجه شدند که در نهایت مجبور به واگذاری و فروش واحد خود شده اند.

این فعال عرصه چاپ در استان در پایان تاکید کرد: متاسفانه فعالیت های چاپی، چاپخانه داران در حالی مشمول مالیات ارزش افزوده می شود که صنوف دیگر با انجام همان کار و یا سفارش آن به خارج استان و فروش در داخل استان، حتی یک ریال ارزش افزوده نمی پردازند.


انتهای پیام/