logo

کد خبر : 17037
تاریخ خبر : 1394/11/28
حرکت قطعی به سمت نصب صندوق فروش بر عهده واحدهای صنفی است

حرکت قطعی به سمت نصب صندوق فروش بر عهده واحدهای صنفی است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">مهاجران گفت: اطلاع رسانی لازم در مورد اهمیت نصب صندوق فروش به اعضای اتحادیه انجام شده و حرکت قطعی برای نصب صندوق بر عهده خودِ واحدهای صنفی است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران در مورد تجهیز صندوق مکانیزه فروش در واحدهای صنفی این اتحادیه گفت: صنف ما را باید در آخرین گروه برای تجهیز به صندوق فروش قرار می دادند.


وی افزود: اگرچه در گذشته به اعضای صنف ابلاغ کردیم که باید واحدهای خود را مجهز به صندوق فروش کنید اما متاسفانه آن زمان کسی از این طرح استقبال نکرده است.


رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در مورد عدم استقبال کاسبان میوه و سبزی از صندوق مکانیزه فروش گفت: آنها نسبت به صندوق فروش شناخت چندانی ندارند ضمن اینکه وقتی در جریان هزینه مالی آن قرار گرفتند، نسبت به نصب صندوق در واحد صنفی خود مقاومت کردند چون صنف ما قشر ضعیف و مستضعفی است و توان خریداری صندوق فروش را نداشته اما در شرایط فعلی استقبال از این طرح قابل توجه خواهد بود.


وی ادامه داد: به هر حال اتحادیه اطلاع رسانی لازم را به اعضا در مورد نصب صندوق فروش انجام داده و حرکت به سمت نصب صندوق با خودِ واحدهای صنفی است چون در صورت عدم نصب واحد صنفی به صندوق، جریمه و محرومیت های دارایی شامل حال آنها خواهد شد.


رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در ادامه نحوه نوشتار قانون صنوف مشمول استفاده از صندوق مکانیزه فروش انتقاد کرد و افزود: در قانون آمده است که بار فروشان و فروشندگان میوه و تره بار و میدان داران باید مجهز به صندوق فروش شوند که صنف ما را شامل نمی شود بلکه به میدان داران و عمده فروشان برمی گردد؛ اگر قطعیت بر این بود که صنف ما مشمول نصب صندوق شود، باید عنوان میوه و سبزی را در قانون قید می کردند.


وی در ادامه در ارزیابی خود از صندوق مکانیزه فروش اظهار داشت: به هر ترتیب علم پیشرفت کرده است و برای شفافیت در کار نیازمند صندوق فروش هستیم اما خواسته ما این است که ممیزین میزان فروش ما را ملاک قرار می دهند درحالی که باید براساس سود واقعی مالیات گرفته شود.