logo

کد خبر : 17003
تاریخ خبر : 1394/11/27
 مشارکت با سرمایه گذاران اروپایی در عرصه خرده فروشی کالا در کشور/صدور مجوز برای ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی

مشارکت با سرمایه گذاران اروپایی در عرصه خرده فروشی کالا در کشور/صدور مجوز برای ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه اعلام کرد: برای رفاه مردم، برنامه مشارکت با سرمایه گذاران ایرانی &ndash; خارجی در عرصه خرده فروشی با اولویت شرکای اروپایی اکنون در مرحله بررسی و مذاکره با طرف های مربوط است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  فرشید گلزاده در حاشیه بازگشایی فروشگاه میرداماد در قالب نسل جدید واحد های این مجموعه، به خبرنگاران گفت: امسال تاکنون ۴۰۰ شرکت ایرانی و خارجی برای فعالیت در زمینه خرده فروشی کالا از مراجع ذیربط مجوز لازم را اخذ کرده اند.
به گفته گلزاده، شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه تاکنون با سرمایه گذاران ترکیه ای و عرب گفت وگوهایی برای سرمایه گذاری انجام داده است و رایزنی در این رابطه ادامه دارد.
وی خاطرنشان ساخت: کپی برداری از طرف های خارجی در ایران برای فعالیت در عرصه خرده فروشی بدون توجه به سلایق مردم و مشخصه های زندگانی آنها نمی تواند پاسخگو باشد، اما بی توجهی به نوآوری ها و فناوری روز و دانش بین المللی می تواند خطراتی را به همراه آورد.
گلزاده یادآور شد: صنعت خرده فروشی در کشور از ضعف مدیریت در این بخش در رنج است و رفاه اکنون برنامه استعداد یابی و تربیت مدیران را برنامه ریزی کرده و در مسیر ارتقای دانش مدیران مربوطه گام برمی دارد.

** تاسیس فروشگاه های زنجیره ای ایرانی در خارج
وی موضوع ایجاد فروشگاه های رفاه در خارج از کشور را به عنوان یکی از سیاست های این مجموعه برشمرد و گفت : عراق به عنوان اولویت نخست محسوب می شود و با توجه به شرایط این کشور، وضعیت باثبات تری از لحاظ امنیتی مورد توجه است.
وی تصریح کرد: تاسیس شعب خارجی فروشگاه های ایرانی در واقع می تواند ویترینی برای عرضه کالاهای حلال و کیفی باشد و این مهم نیازمند نگرش حمایتی دولت است تا با پشتوانه ضمانت ها و تسهیلات مالی بسترساز این حرکت رو به جلو باشد.

** سند چشم انداز در بازار خرده فروشی
گلزاده اضافه کرد: سابقه تاسیس شرکت فروشگاه‎های زنجیره‎ای رفاه نزدیک به ۲۱ سال است و باید با سالم‎سازی بستر توزیع نوین کالا، حرکت جدیدی را با عنوان تحول راهبردی آغاز کرد و بر این اساس سند چشم‎انداز ۱۰ ساله این مجموعه مبتنی بر افق ۱۴۰۴ کشور تعریف و دنبال می شود.
وی گفت: برنامه این است که در افق ۱۴۰۴، شرکت فروشگاه‎های زنجیره‎ای رفاه نخستین انتخاب مشتری در بازار خرده‎فروشی کشور باشد که با مدل‎های کسب و کار در تراز جهانی و به اتکای سرمایه انسانی خود و با به کارگیری فناوری‎های روزآمد، تجربه خرید متمایزی را برای مشتریان فراهم سازد.
این متخصص بازار خرده فروشی افزود: برقراری رابطه ای پایدار و همکاری با شرکای تجاری ارمغان سیاست یادشده است و تلاش می شود با مشارکت فعال در رشد بالنده و پایدار کشور، بیشترین ارزش را برای ذینفعان فراهم ساخت.
وی گفت: سیاست این است که رفاه به عنوان یک مرجع کیفی، قیمتی و سلامت کالا و با استفاده از ابزار نوین الکترونیکی خود در بخش فروش، ضمن حمایت از اقتصاد خانواده به توسعه فرهنگ در این بخش کمک کند.

** پسا تحریم و ورود کالاهای خارجی
گلزاده در رابطه با پیامد رفع تحریم ها و عرضه کالاهای خارجی در بازار نیز گفت: واقعیت این است که ورود کالاهای خارجی می تواند به تولیدکنندگان داخلی آسیب وارد کند، اما تولیدات کیفی ایرانی همواره مورد پشتیبانی رفاه بوده است.
وی افزود: آگاهی مردم در بازار برای استفاده از تولیدات داخلی مهم است، اما رقابت در این زمینه می تواند زمینه ارتقای تولیدات داخلی شود.

** تخفیف مستمر به جای سود مقطعی
مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه افزود: عرضه دو هزار و ۲۰۰ قلم کالا با تخفیف بیش از ۲۰ درصد در واقع سیاست مستمری بوده که پیاده شده و فاکتور تامین نیازمندیها با فاکتور سالم و بهداشتی بودن مورد تاکید است.
وی اضافه کرد: رفاه براساس برنامه شب عید ۴۰ تا ۵۰ درصد تخفیف را عرضه می کند؛ در واقع خانوارهای ایرانی به ازای میزبانی هر چهار نفر میهمان، یک نفر را با بهره گیری از تخفیف های رفاه پذیرایی خواهند کرد.
گلزاده، ضمن یادآوری لزوم سودآوری برای یک بنگاه اقتصادی، گفت: سهامداران این شرکت قانع شده اند که از کنار سودهای مقطعی بگذرند و به سود بلندمدت بیندیشند.

** تاسیس ۵۰ فروشگاه نسل جدید
وی گفت: سیاست شکل گیری نسل جدید فروشگاه های رفاه در واقع همراه با تنوع کالا، پاسخگویی به سلایق مختلف مردم را هدفگذاری کرده است و انتظار می رود تا پایان سال ۱۳۹۵ تعداد ۵۰ فروشگاه با این مشخصه در سطح کشور فعال شوند.
به گفته گلزاده، عرضه مواد غذایی تازه و گرم با بهره گیری از برندهای معتبر و فعال کشور، لبنیات سنتی سالم و مورد اطمینان که از مبداء تولید تا محل عرضه، کنترل های لازم را به همراه دارد.

** بازار خرده فروشی ایران
به اعتقاد وی، صنعت خرده فروشی در ایران جایگاه ویژه ای دارد و مشخصه آن در جهان در اختیار گرفتن نبض اقتصاد هر کشور است؛ رشد متوسط بازار خرده فروشی ایران سالانه ۲۹ درصد برآورد می شود.
گلزاده، حجم صنعت خرده فروشی در ایران را حدود ۷۰ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: صنعت خرده فروشی ایران بسیار سنتی است که این موضوع هزینه های توزیع و حمل و نقل و در نهایت قیمت کالاها را افزایش می دهد.

** طراحی فروشگاه های نوین در سطح کشور
مدیرعامل این شرکت خرده فروشی گفت: طراحی فروشگاه های اکسپرس، اکسترا و هایپر (مگا فروشگاه) مدل های فروشگاهی است که در همه نقاط ایران قابلیت توسعه دارند؛ اینگونه فروشگاه ها ضمن دسترسی آسان، تنوع و امکان انتخاب کالا و در آخر مواد غذایی تازه در کنار میوه و سبزی ها، گوشت و نان را عرضه می کنند.
وی با بیان اینکه سیاست رفاه در چارچوب تامین همه نیازهای مردم در زیر یک سقف فروشگاهی برای استفاده حداکثری از اوقات شهروندان است، افزود: امروز ساکنان کلان شهرها اوقات زیادی را در ترافیک و رفت و آمدهای غیرضرور از دست می دهند و فروشگاه های بزرگ برای پاسخگویی به انواع نیازهای مردم تلاش می کنند.
شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه امروز ۲۲۰ شعبه در سطح کشور دارد که استان تهران ۲۶ فروشگاه را به خود اختصاص داده است و انتظار می رود تا پایان امسال ۱۲ فروشگاه نسل جدید رفاه به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا ، شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه که در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۷۴ تاسیس شد ، سهامداران آن بانک های ملی، صادرات، ملت، تجارت، سپه، شهرداری تهران و شهرداری کلانشهرها، مدیریت سرمایه‎گذاری بانک ملی ایران، سازمان ملی زمین و مسکن(وزارت راه وشهرسازی )، بیمه مرکزی، بیمه های ایران، آسیا، البرز و در حدود ۲۵ هزار نفر از مردم هستند.

 

 

ایرنا