logo

کد خبر : 16775
تاریخ خبر : 1394/11/16
فضای نمایشگاهی جشنواره ملی ارکیده در حال تکمیل است
دبير جشنواره ملي ارکيده:

فضای نمایشگاهی جشنواره ملی ارکیده در حال تکمیل است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">دبیر نخستین جشنواره ملی ارکیده با بیان اینکه همدلی و انسجام بسیار خوبی در بین تمام اعضای ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی گل ارکیده وجود دارد، گفت: فضای نمایشگاهی جشنواره ملی ارکیده در حال تکمیل است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ غلام‌رضا گلزاری‌دهنو شامگاه پنجشنبه در بازدید از روند تکمیلی فضای نمایشگاهی نخستین جشنواره ملی گل ارکیده اظهار کرد: وحدت، همدلی و انسجام بسیار خوبی در بین تمام اعضای ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی گل ارکیده وجود دارد و کارها براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در حال انجام است.

وی افزود: ایجاد و احداث فضای نمایشگاهی جشنواره ملی ارکیده واقع در محل باغ گیاه‌شناسی نوشهر مراحل پایانی خود را طی می‌کند و از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است.

دبیر نخستین جشنواره ملی ارکیده با بیان اینکه سیستم‌های نور، تهویه هوا، گرمایشی و ... در محل نمایشگاه گل ارکیده در حال پیگیری است، تصریح کرد: مسیرهای تردد بازدیدکنندگان و نیز جانمایی گل‌ها در این نمایشگاه توسط یکی از اعضای ستاد طراحی شده‌است و عملیات پیاده‌سازی آن هم آغاز شده‌است.

گلزاری‌دهنو خاطرنشان کرد: جشنواره ملی گل ارکیده، فصل نوینی را در حوزه پرورش گل و گیاه در مازندران گشوده‌است و مطئمنا پس از پایان جشنواره ملی ارکیده در نوشهر، اثرات بسیار مثبت و پایدار آن در حوزه تولید اشتغال و اقتصاد پایدار برای مردم فهیم، سخت‌کوش و علاقه‌‌مند به گل و گیاه در شهرها و روستاها پدیدار خواهد گشت.

وی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی تولید و پرورش گل ارکیده در مجاورت نمایشگاه برگزار می‌شود، گفت: این مجموعه افتخار دارد تا بتواند با ایجاد بسترها و آموزش‌های لازم در زمینه تولید و پرورش گل و گیاه، بخشی از مشکلات بیکاری در منطقه را حل کند و اقتصاد و درآمدی پایدار برای خانواده‌ها فراهم آورد.

دبیر نخستین جشنواره ملی ارکیده اظهار کرد: گل‌های ارکیده دارای تنوع و گونه‌های بسیار فراوانی هستند که در این بین، هفت گونه منحصربه‌فرد آن در بازار‌های جهانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و می‌توان در گام نخست با توجه به موقعیت گردشگری نوشهر و نیز وجود بندر قدیمی و فعال این شهرستان، زمینه صادرات گل‌های ارکیده تولیدی را برای کشورهای منطقه فراهم کرد و سپس به بازارهای اروپایی برای صادرات گل از نوشهر هم فکر کرد.

وی در پایان گفت: همراهی مسئولان استانی و شهرستانی انرژی‌بخش بوده و سبب دلگرمی و افزایش انگیزه در بین مجموعه ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی گل ارکیده شده‌است.

 

مرجع: فارس