logo

کد خبر : 16559
تاریخ خبر : 1394/11/04
ضرورت تشکیل کارگروه امنیت غذایی در سیمرغ

ضرورت تشکیل کارگروه امنیت غذایی در سیمرغ

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">معاون فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه شهرستان سیمرغ، شهرستان پاکی در زمینه طیور است، گفت: کارگروه امنیت غذایی در سیمرغ باید تشکیل شود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ مجتبی حبیب‌نژاد شامگاه شنبه در جلسه جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام در این شهرستان با اشاره به عدم تشکیل کارگروه امنیت غذایی در شهرستان، اظهار کرد: عدم تشکیل این کارگروه به‌هیچ‌وجه خوب و قابل‌پذیرش نیست و می‌توان گفت که بهداشت شهرستان رها شده است.

وی با اشاره به اینکه این انتقاد به مرکز بهداشت وارد است و این نیز موضوع قابل‌پذیرش نیست و باید در این موضوع تجدیدنظر شود، تصریح کرد: شبکه بهداشت از دستگاه‌های حساس در یک شهرستان است و این موضوع قابل مصالحه نیست و در رابطه با این موضوع از کسی نمی‌گذریم.

معاون فرماندار سیمرغ با بیان اینکه مدیران مسئول در رابطه با این موضوع باید به مردم پاسخگو باشد، بیان کرد: یک مسئول مدیریتی را قبول کرده باید این بحث‌ها را نیز جمع کند و خدمت صادقانه داشته باشد.

وی ادامه داد: این موضوع اصلاً درست نیست که با هزینه‌های میلیاردی یک فضا و مکان با تمامی امکانات و تجهیزات آماده شود برای خدمت به مردم اما برخی بی‌مدیریتی‌ها باعث عدم استفاده از این فضا شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌هایی که در شورای بهداشت و امنیت غذایی شهرستان مطرح می‌شود بحث انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام است و با گزارش‌هایی که اعلام شد شهرستان سیمرغ در رابطه با این موضوع شهرستان پاکی است.

وی افزود: اداره دامپزشکی شهرستان تلاش کند تا بحث واکسیناسیون دام‌ها در دامداری‌های کوچک و سنتی نیز صورت گیرد.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه شهرستان سیمرغ، شهرستان پاکی در زمینه طیور است، اظهار کرد: باید مراقب طیور وارداتی نیز بود چراکه احتمال خطر در این طیور وجود دارد البته نباید اجازه عرصه طیور زنده در شهرستان به‌ویژه در روستاها داده شود.

وی با تأکید بر تشکیل کمیسیون بهداشت در روستاها، گفت: بخشداری‌ها با همکاری مرکز بهداشت، کمیسیون بهداشت را براساس دستورالعمل‌های موجود تشکیل دهند.

معاون فرماندار سیمرغ بابیان اینکه منطقه شهری باید تحت مدیریت شهرداری قرار داشته باشد، تصریح کرد: تصرف معابر عام و پرورش طیور زیبنده شهر نیست، شهرداری در نخستین فرصت وارد شده و این مناطق را شناسایی کند.

وی در پایان خواستار انجام پیگیری‌های لازم برای استقلال شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ شد.

 

 

فارس