logo

کد خبر : 16477
تاریخ خبر : 1394/10/29
درآمد مازندران 85 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شد

درآمد مازندران 85 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;"><br /> استاندار مازندران درباره وضعیت درآمدی استان مازندران در سال جاری، گفت: میزان درآمد استان مازندران یک&zwnj;هزار و 200 میلیارد تومان است و در سال جاری نیز 85 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر دریافت کردیم.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  ربیع فلاح ظهر در جلسه توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات با حضور معاون وزیر، اظهار کرد: از فرصت پسابرجام باید به‌نحو مناسب استفاده کرد.

وی درباره توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات در مازندران تصریح کرد: اقدامات مناسبی در استان مازندران در حوزه آی‌تی انجام شد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه سال گذشته 400 میلیارد تومان و در سال جاری نیز 300 میلیارد تومان در حوزه آی‌تی سرمایه‌گذاری شد، بیان کرد: مازندران ظرفیت سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه آی‌تی دارد و از این ظرفیت برای توسعه استان مازندران باید استفاده مناسب ببریم.

وی درباره وضعیت درآمدی استان مازندران در سال جاری، اضافه کرد: میزان درآمد استان مازندران یک‌هزار و 200 میلیارد تومان است و در سال جاری نیز 85 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر دریافت کردیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در سایه توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات باید میزان درآمد استان مازندران افزایش پیدا ‌کند.

این مسئول با اعلام اینکه 60 خدمات الکترونیکی در سال جاری در سطح فناوری ارتباطات و اطلاعات قرار است به بهره‌برداری برسد، افزود: این خدمات به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

فلاح خاطرنشان کرد: مازندران با توجه به زیرساخت مناسبی که در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات دارد می‌تواند سهم مناسب اقتصادی کسب کند.

وی خواستار توجه بیشتر مناسب به بخش خصوصی در استان شد و تصریح کرد: برای رفع مشکلات استان باید اراده‌ها تقویت شود.

استاندار مازندران تأکید کرد: برای توسعه استان باید دانشگاه‌های استان دست به کار شوند تا از توسعه فناوری اطلاعات به‌خوبی بهره‌برداری شود.

این مسئول با اعلام اینکه برای توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان نیاز به فرهنگ‌سازی داریم، گفت: ظرفیت‌های توسعه آی‌تی در استان باید به‌خوبی ایجاد شود.

فلاح با اعلام اینکه ساز و کار توسعه فناوری ارتباط و اطلاعات در استان وجود دارد، افزود: راه چاره‌ای برای بهره‌گیری از این فناوری نداریم، ممکن است در حین کار دچار مشکلاتی بشویم ولی مهم ایجاد علاقه‌مندی و نیز فرهنگ‌سازی در این حوزه است که باید به‌خوبی در مازندران نهادینه شود.

وی با اعلام اینکه دانشگاه‌ها در این حوزه‌ها به‌خوبی فعال شوند، تأکید کرد: بستر مناسبی در سطح دانشگاه‌ها برای توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات وجود دارد که این موضوع ابتدا از دانشگاه‌ها شروع و در سطح مدارس نیز گسترش پیدا کند.

استاندار مازندران خواستار برگزاری طرح‌های آموزشی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در سطح استان شد و ادامه داد: نیازمندی‌های استان در حوزه فناوری و ارتباطات و اطلاعات احصا شود تا شاهد بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت باشیم.

این مسئول در پایان گفت: برای توسعه فناوری ارتباط و اطلاعات نیاز به برنامه مستمر در حوزه آی‌تی داریم و برگزاری همایش کارگاهی در استان نیاز جدی است.

 

فارس