logo

کد خبر : 16475
تاریخ خبر : 1394/10/29
پهنای باند اینترنت مازندران افزایش می‌یابد/ بهره‌مندی 900 روستای استان از اینترنت

پهنای باند اینترنت مازندران افزایش می‌یابد/ بهره‌مندی 900 روستای استان از اینترنت

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران گفت: پهنای باند اینترنت مازندران افزایش می&zwnj;یابد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ یدالله طهماسبی صبح امروز در جلسه توسعه فناوری اطلاعات که با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری برگزار شد با اشاره به اینکه زیر‌ساخت‌های ارتباطی مازندران به دلیل مهاجرت فصلی که در استان شاهد هستیم نیاز به توسعه دارد، اظهار کرد: میزان ضریب نفوذ اینترنت در استان نسبت به سال 92 از افزایش چشم‌گیری برخوردار شد و در حال حاضر تعداد کاربران اینترنت مازندران به بیش از 3 میلیون نفر رسیده و مازندران نسبت به میانگین کشور در رتبه دوم ضریب نفوذ اینترنت قرار دارد.



مدیرکل فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاخص ضریب نفوذ 25 درصد رشد داشت، افزود: پهنای باند پنج گیگ ورودی استان در سال‌های گذشته بود که در سال 94 و در تاریخ امروز 43 گیگ پهنای باند در اختیار اپراتورها قرار دارد.



طهماسبی تعداد سیم کارت‌های در اختیار مردم مازندران را بیش از 6 میلیون قطعه اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون سیم کارت در استان فعال است، بیش از 98 درصد جاده‌های مازندران در پوشش تلفن همراه است.



مدیرکل فناوری اطلاعات مازندران با اعلام اینکه 2 هزار و 11 روستای استان از خدمات تلفن ثابت بهره‌مند هستند، گفت: 700 روستا از خدمات تلفن «جی‌.اس‌.ام» برخوردار هستند و در 900 روستای استان نیز خدمات اینترنت ارائه می‌شود.



وی به افزایش 25 درصدی ضریب نفوذ اینترنت، توسعه «جی‌.پی‌.ار.اس» و «تری‌جی» و نیز نصب «فورجی» در برخی شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: میزان ضریب نفوذ اینترنت و شبکه همراه در استان در ماه‌های آینده افزایش پیدا می‌کند.



 طهماسبی خاطرنشان کرد: افزایش 6.5 درصدی مشترکان تلفن ثابت، رشد هفت برابر پهنای باند واگذاری شده استان و افزایش 64 درصدی تعداد واحدهای پستی ارائه کننده خدمات الکترونیک از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه فناوری اطلاعات مازندران است.

 

 

فارس