logo

کد خبر : 16399
تاریخ خبر : 1394/10/26
چراغ سبز دولت یازدهم به واردات کالا از چین

چراغ سبز دولت یازدهم به واردات کالا از چین

<p><span style="font-family: Tahoma;">بر اساس آماری که در سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است، &laquo;چین&raquo;، صدرنشین مبدا واردات کالا به ایران بوده است.&nbsp;&nbsp; <br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ در هفته‌ای که گذشت چین، امارت متحده عربی، هند، آلمان، ترکیه، جمهوری کره و روسیه هفت کشور مبدا عمده واردات کالا به ایران بودند.
 
علاوه بر اینکه این هفت کشور مبدا عمده واردات کالا به ایران، از نظر ارزش (دلار)، بوده‌اند، این هفت کشور در طی هر روزهای هفته نیز هر روز در لیست واردات کالا به ایران قرار داشتند.
 
بر اساس آماری که در سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است، «چین»، صدرنشین مبدا واردات کالا به ایران بوده است، به این ترتیب که در روز شنبه ۱۹ دی ماه، کالاهایی به مبلغ ۳۳ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۴۴ دلار، در روز یکشنبه ۲۰ دی ماه، مبلغ ۲۵ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۸۲ دلار، در روز دوشنبه، ۲۱ دی ماه، مبلغ ۳۷ میلیون و ۱۶ هزار و ۷۸۵ دلار، در روز دو شنبه ۲۲ دی ماه، به مبلغ ۴۲ هزار و ۱۴۲ میلیون و ۸۶۱ دلار، روز سه شنبه ۴۲ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۸۶۱ دلار و روز چهار شنبه ۲۳ دی ماه، مبلغ ۹۵ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۳۸۰ دلار، کالا از چین به ایران وارد شده است.
 
بنا بر آنچه گفته شد در مجموع در هفته گذشته ۲۳۳ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۵۲ دلار کالا از کشور چین به ایران وارد شده است.
 
همچنین در هفته گذشته «هند»، یکی دیگر از مهم‌ترین کشور‌های مبدا واردکننده کالا به ایران بوده است.
 
از این کشور در روز شنبه هفته گذشته، به ارزش ۴ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۲۸ دلار، در روز یکشنبه هفته گذشته ۶ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۹۲۷ دلار، در روز دوشنبه ۵۱ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۶۱۹ دلار، در روز سه شنبه ۶ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۴ دلار و در روز چهار شنبه ۷ میلیون و ۴ هزار و ۲۵۱ دلار، کالا به ایران وارد شده است.
 
بنا بر آنچه گفته شد در هفته گذشته حجم کالاهای وارداتی از هند، به ارزش ۷۵ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۴۹ دلار بوده است.
 
همچنین «جمهوری کره» نیز واردکننده بزرگی برای یکی از شرکای تجاری خود، یعنی ایران به حساب می‌آید.
 
این کشور در روز شنبه هفته گذشته کالاهایی به ارزش ۹میلیون و ۹۶۲ هزار و ۱۱ دلار، در روز یکشنبه کالاهایی به ارزش ۹ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۳۹ دلار ، در روز دوشنبه به ارزش ۱۹ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۵۲۹ دلار، در روزسه شنبه ۱۱ میلیون و ۹۰ هزار و ۹۱۲ دلار و در روز چهار شنبه ۲۳ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ دلار کالا به شریک تجاری خود، ایران وارد کرده است.
 
کل کالاهایی که در هفته گذشته از کشور جمهوری کره به ایران وارد شده است، ارزشی معادل ۷۳ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۲۱۵ دلار دارد.
 
به گزارش ایسنا، کشور «امارات متحده عربی»، در هفته گذشته چهارمین وارد کننده کالا برای ایران به حساب می‌آید.
 
از این کشور در روز شنبه هفته گذشته، کالاهایی به ارزش ۹ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۶۷۶ دلار، در روز یکشنبه ۱۳ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۱۸ دلار، در روز دوشنبه، ۱۰ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۷۱۰ میلیون دلار، در روز سه‌شنبه ۹ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۵۴ دلار و در روز چهارشنبه کالاهایی به ارزش ۱۳ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۱۱۹ دلار به کشور وارد شده است.
 
در مجموع کالاهایی که در هفته گذشته از جمهوری کره به ایران وارد شدند، معادل ۵۷ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۶۷۷ دلار ارزش دارند.
 
آلمان نیز در هفته گذشته شریک تجاری مهمی برای ایران به حساب می‌آمده است. همچنان که بنا بر آمار ارائه شده از سایت گمرک ایران در شنبه هفته گذشته کالاهایی به ارزش هفت میلیون و ۳۴۰ هزار و ۷۵۶ دلار در روز شنبه، هشت میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۸ دلار در روز یکشنبه، ۱۱ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۶۷ دلار در روز دوشنبه، ۹ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۷۷۷ دلار در روز سه‌شنبه و ۵ میلیون و ۶۵ هزار و ۴۶۷ دلار در روز چهارشنبه کالا به ایران وارد شده است.
 
بنا بر این آمار در هفته گذشته، کالاهایی با ارزش ۴۰ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۷۴ دلار از کشور ترکیه به ایران وارد شده است.
 
همچنین ترکیه نیز یکی دیگر از واردکنندگان عمده کالا به ایران به شمار می‌آید. در هفته‌ای که گذشت از کشور ترکیه در روز شنبه معادل ۵ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۱۶۴ دلار، در روز یکشنبه معادل ۷ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۲۰ دلار، درروز دو شنبه معادل ۶ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۳ دلار، درروز سه شنبه معادل ۵ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۰۵ دلار و در روز چهارنشبه معادل ۷ میلیون و ۹۴ هزار و ۲۴۹ دلار کالا به ایران وارد شده است.
 
بنابر آنچه گفته شد طی هفته گذشته به ارزش ۳۲ میلیون و ۲۴ هزار و ۵۰۱ دلار، کالا از کشور ترکیه به ایران وارد شده است.
 
فدراسیون روسیه نیز در لیست عمده واردکنندگان کالا در هفته گذشته به ایران قرار گرفته است.
 
در روز شنبه کالاهایی معادل ۴ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۲۸ دلار، در روز یکشنبه کالاهایی معادل شش میلیون و ۵۴۹ هزار و ۸۵۹ دلار، در روز رو شنبه معادل ۴ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۶۱۶ دلار، در روز سه شنبه کالاهایی معادل ۶ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۲۵۷ دلار و در روز چهار شنبه کالاهایی معادل ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۲۵۸ دلار به ایران وارد شده است.
 
در مجموع در هفته گذشته از این کشور ۲۵ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۱۸ دلار کالا وارد ایران شده است.

 

 


منبع: تسنیم