logo

کد خبر : 16345
تاریخ خبر : 1394/10/24
 تحقق نیافتن 53 درصد وام‌های خود اشتغالی بانک‌ها در نکا/ بیکاری در جامعه بیداد می‌کند

تحقق نیافتن 53 درصد وام‌های خود اشتغالی بانک‌ها در نکا/ بیکاری در جامعه بیداد می‌کند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">فرماندار نکا در جلسه شورای بانک&zwnj;ها با بیان بیداد بیکاری در جامعه گفت: 53 درصد وام&zwnj;های خود اشتغالی بانک&zwnj;ها تحقق نیافته است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ جعفر احمدی در جمع روسای بانک‌ها و مدیران اقتصادی شهرستان با اشاره به بررسی مشکلات شهرک صنعتی و قرار رفع موانع در اسرع وقت، اظهار کرد: تک تک ما عضو این جامعه بوده، اوضاع و شرایط را درک کرده و می‌دانیم که در حال حاضر در جامعه ما بیکاری بیداد می‌کند.

وی عمده تقاضا و مراجعات برای حل مشکلات را در مبحث اشتغال عنوان کرد و گفت: عمده تقاضا و حل مشکلاتی که به ما مراجعه می‌کنند در مبحث اشتغال است، از هر خانواده دو یا سه نفری بیکار هستند و به هرحال این مسائل مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

فرماندار نکا با بیان اینکه اگر به مشکلات و نیازهای جامعه از جمله مسکن، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی رسیدگی نشود موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: آسیب‌های آن گریبان‌گیر جامعه، خانواده‌ها و مسئولان می‌شود که به هر حال جبران آن برای جامعه و مسئولان مشکل است.

این مسئول بر قرار داشتن در یک شرایط ویژه تأکید و اضافه کرد: دست در دست هم دهیم و با تعاملی که داریم نه با این نگاه که همه مشکلات را برطرف سازیم اما آنچه که در توان و پتانسیل داریم، مشکلات جامعه را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط  ویژه حاکم بر جهان، اقتصاد کشور، تحریم‌ها و نیز کاهش در امد نفتی، باید با همفکری هم جامعه را مدیریت کرده و پیگر مطالبات و دنبال راه‌حل‌های کوتاه برد و نتیجه‌مند بوده تا جوابگو مطالبات باشیم، با توجه به نزدیکی به دو انتخابات باید طوری عمل کنیم در این بازه زمانی درصد عدم رضایت در جامعه را کاهش دهیم.

احمدی با استناد به گزارش کمیته امداد به تحقق 47 درصدی وام‌های قرض الحسنه خود اشتغالی توسط  بانک‌های عامل اشاره و بیان کرد: 53 درصد در بانک‌ها باقی مانده و اگر  این تهسیلات و سرمایه جذب نشود به شهرستان‌های دیگر داده می‌شود، چرا ما نتوانیم مشکلات مردم شهرمان را حل کنیم.

وی گفت: بیکاری در جامعه بیداد می‌کند، باید این تهسیلات و سرمایه جذب و اختصاص داده شود، اگر این امر اتفاق نیفتد، رتبه شهرستان کاهش یافته و سال آینده هنگام تخصیص اعتبارات متناسب با عملکرد شهرستان پرداخت می‌کنند.

فرماندار نکا خاطرنشان کرد: باید با بسیج کردن کلیه امکانات شهرستان، حداکثر تلاش خود را در جهت بهبود فضای کسب‌وکار انجام دهیم، همچنین در خصوص شرکت‌های شهرک صنعتی نیز باید تلاشمان را انجام دهیم تا با دادن تسهیلات و جذب سرمایه برای این کارگاه‌ها، آنها به حیات اقتصادی خودشان ادامه دهند.

 

 

 

پیک نکا