logo

کد خبر : 16313
تاریخ خبر : 1394/10/22
مشکلات معدن‌کاران مازندران در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح می‌شود

مشکلات معدن‌کاران مازندران در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح می‌شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران گفت: مشکلات معدن&zwnj;کاران مازندران در جلسه شورای گفت&zwnj;وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح می&zwnj;شود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ عبدالله مهاجر ظهر امروز در جلسه کمیسیون معدن مازندران که در راستای پیگیری اقدامات انجام شده برای رسیدگی به امور معدن استان برگزار شد، با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات معدن‌کاران باید به صورت جدی ورود پیدا کنیم،اظهار کرد: بخش معدن در صورت پویایی، اشتغال مناسبی در استان ایجاد می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه فعالیت معدنی مجموعه‌ای از مشکلات را در خود جای داده است، افزود: ممکن است بخشی از موارد مطرح شده معدن‌کاران با قانون منافات داشته باشد، باید معدن‌کاران با قوانین موجود آشنایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در این جلسات تلاش داریم که قوانین را به خوبی در اختیار معدن‌داران قرار داده و نیز اگر موانعی قانونی وجود دارد، اصلاح ساختار قانونی انجام شود، اضافه کرد: اگر قانون در برخی مواقع تایید بر عدم فعالیت معدنی دارد باید دغدغه‌های قانونی جدی گرفته شود و معدن‌داران باید به وظایف قانونی آگاه شوند.

مهاجر با بیان اینکه در این حوزه تلاش داریم دغدغه معدن‌کاران را با بررسی کارشناسانه حل کرده و حتی به صورت استانی، منطقه‌ای و ملی حل و فصل شود، گفت: معدن‌کاران اگر نتوانستند در جلسات به مطالبات به حق خویش دسترسی پیدا کنند، این موارد را در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح می‌کنیم تا در راستای تعامل موارد مطرح شده حل و فصل شود.

وی درباره ایجاد مجتمع‌های شن و ماسه در مازندران نیز اظهار کرد: این مجتمع با حساسیت بیشتری ایجاد شود تا اشتغال فعالان این بخش دچار مشکل نشود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران اضافه کرد: مخالف بسته شدن واحدهای متخلف نیستیم ولی باید طوری با متخلفان برخورد شود که فرصت‌های شغلی این بخش دچار تنش نشود.

مهاجر با اعلام اینکه اشتغال در معدن نیز یکی از دغدغه‌های جدی است، گفت: فرصت‌های مناسب شغلی در معدن احصا و در کنار آنها با متخلفان برخورد شود تا زمینه مناسبی برای توسعه معدن در استان ایجاد شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه دغدغه مسئولان اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست و اداره‌کل منابع طبیعی باید به صورت جدی مطرح شود، یادآور شد: در این بخش باید به نتیجه مطلوبی برسیم تا دغدغه این دو نهاد اثرگذار در کشور نیز رعایت شود.

 

 

 

فارس