logo

کد خبر : 16312
تاریخ خبر : 1394/10/22
مازندران ظرفیت زیادی در صادرات محصولات کشاورزی دارد

مازندران ظرفیت زیادی در صادرات محصولات کشاورزی دارد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">استاندار مازندران با بیان اینکه توجه کمی به صادرات داشتیم و باید تعارفات را کنار بگذاریم، گفت: ظرفیت مازندران در بخش صادرات به&lrm;ویژه محصولات کشاورزی زیاد است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  ربیع‌فلاح بعد از ظهر امروز در نشست بررسی تفاهم‎نامه و اقدامات صورت گرفته در زمینه صادرات مازندران با آستراخان روسیه و آکتائو قزاقستان، اظهار کرد: این جلسات بسیار مهم است و در اهمیت آن هم این است که در سطح ریاست جمهوری و با حضور وزرا و سفیران کشورهای مورد نظر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع این جلسات در زمینه صادرات است و در بحث اقتصاد مقاومتی نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: مسائل روسیه باید به‌روز پیگیری شود.

استاندار مازندران با انتقاد از روحیه ضعیفی که در این بخش از سوی مسئولان وجود دارد، گفت: باید تعارفات را کنار بگذاریم، موارد را به‌ریز دنبال کنیم تا در هفته آینده که کمیسیون مشترکی درباره صادرات مازندران با آکتائو قزاقستان و آستراخان روسیه داریم با دست پر وارد شده و خروجی خوبی داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت صادرات در بخش کشاورزی، اظهار کرد: تا هفته آینده باید همه فعالان این بخش را شناسایی کنیم و فراخوان دهیم.

وی ادامه داد: روسیه همسایه ما است و از طرفی ما استان کشاورزی هستیم، باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، اما تاکنون نتوانستیم برنامه خوبی داشته باشیم.

فلاح با بیان اینکه یک ‎سال رفت‌وآمدهای مختلفی با قزاقستان و روسیه داشته‎ایم، افزود: توجه کمی به صادرات داشتیم و نتوانستیم جایگاه آن را فعال کنیم، مدیران باید پاسخ‌گو باشند و این جلسات را جدی بگیرند، همچنین همه فعالان اقتصادی به‌ویژه اتاق بازرگانی باید هاب و رأس این تشکیلات باشند.

استاندار مازندران در پایان گفت: بحث لبنیات، گل و گیاه، سبزی‌جات، صیفی‌جات و شیلات فرصت‌های خوبی برای صادرات استان ما است که باید با نگاه جدی‎تری دنبال شوند.

 

 

 

فارس