logo

کد خبر : 16220
تاریخ خبر : 1394/10/20
ضرورت خروج اشتغال از رانت و توسعه فضای کسب و کار
معاون فرماندار شهرستان نور تأکيد کرد

ضرورت خروج اشتغال از رانت و توسعه فضای کسب و کار

<p><span style="font-size: larger;">معاون فرماندار شهرستان نور گفت: برای ایجاد اشتغال سالم و پایدار، باید فضای کسب و کار و خروج اشتغال از رانت فراهم شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ سعید یزدانی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در فرمانداری نور برگزار شد، اظهار کرد: بخش زیادی از جامعه ما را نیروی جوان که عامل تحرک و پویایی جامعه هستند، تشکیل می‌دهند که برای ساماندهی آنان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده هستیم.

وی افزود: موضوعات مختلفی در این برنامه‌ریزی باید لحاظ شود، از جمله بحث ازدواج و تشکیل خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، تربیت فرزندان، سلامت روحی و جسمی که با فاکتورهای متفاوت به ویژه اشتغال رابطه جدی دارد.

معاون فرماندار نور خاطرنشان کرد: برخی از زندانیان را جوانان بیکار تشکیل می‌دهند که مرتکب بزه شدن و به جای اینکه به پویایی جامعه کمک کنند در حبس به‌سر می‌برند و این می‌تواند به چند دلیل از جمله آن عدم تعریف هنجارها و تبیین آن و نیز در اختیار نگرفتن فرصت‌های لازم اشتغال جوانان باشد.

این مسئول کارکرد اشتغال را یکی از راه‌های تقویت روحی جوانان و ایفای نقش دانست و بیان کرد: در جوامع دولت سالار، دولت متولی همه امور از جمله اشتغال است، تولی‌گری دولت نمی‌تواند سبب موفقیت شود، زیرا فرصت رقابت وجود ندارد.

یزدانی ادامه داد: ایجاد رقابت در بین بخش خصوصی می‌تواند راه‌گشای بسیاری از این مشکلات شود اما رقابت بین دولت و بخش خصوصی امکان ندارد، زیرا دولت از قدرت و رانت بهره می‌برد و بخش خصوصی فاقد قدرت لازم است.

وی با اشاره به تسهیلات دولت برای اشتغالزایی افزود: میلیاردها تومان برای این منظور در نظر گرفته شد که باید گفت، برنامه‌ریزی درست بود اما در اجرا موفقیت لازم حاصل نشده است.

معاون فرماندار نور با تأکید بر اینکه تسهیلات اشتغالزایی باید به جوانانی که آمادگی ایجاد شغل و انجام کار را دارند تعلق گیرد، گفت: توسعه فضای اشتغال، خارج کردن اشتغال از رانت، احیای فرصت‌های شغلی مناسب، ایجاد اشتغال مستقیم برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی ضروری است.

 

مرجع: فارس