به گزارش مازند اصناف؛ گلآقای بلاغ نوشت: وقتی محصول باکیفیتی مثل پراید در پارکینگ خودروسازی انبار میشود، مدیران موفق سایپا مراحل ترغیب مشتری را اجرا کردند. این مراحل که باعث تعجب خودروسازهای اروپایی شده است، به شرح زیر است:
ابتدا شرایط ایدهآل را فراهم میکنیم، عرضه تسهیلات با نرخ بهره پایین و طولانیمدت ظرف 6 ماه.
مرحله بعد که با هجمه مراجعات مردم مواجه شدیم، اکثر شرایط ایدهآل را عوض میکنیم، نرخ بهره را بالا میبریم و سنوات بازپرداخت تسهیلات را نصف میکنیم تا هول و هراس مردم بیشتر شود.
در این مرحله هم مردم زودتر مراجعه میکنند چون خیال میکنند که تسهیلات روزبهروز ضعیفتر میشود و هم ما کمتر تسهیلات دادیم و اینگونه نبوغ واحد فروش مشخص میشود.
مرحله بعد باید خودروی فروختهشده را تحویل دهیم، با این که در انبارها به اندازه مصرف دو سال مردم ایرانخودرو داریم، تحویل خودروها را مرتب به تعویق میاندازیم.
اینگونه در دفاتر فروش همیشه کسانی مراجعه میکنند که دنبال تحویل خودروهای خود هستند و همیشه دفاتر فروش شلوغ است.
در نتیجه ما اینطور به مردم نشان میدهیم که هنوز در حال فروش خودرو هستیم.
و این گونه ملت ایران ترغیب به خرید پراید 20 میلیونی میشوند.
روحانی مچکریم