logo

کد خبر : 16092
تاریخ خبر : 1394/10/12
 این گناه رایج بوی کفر می دهد!

این گناه رایج بوی کفر می دهد!

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">بسیار تاسف آور است که بعضا مشاهده می کنیم غیر مسلمانان در رعایت این امر از برخی مسلمانان وظیفه نشناس جلوترند!<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ نمی دانم علت چیست اما ما برخی گناهان را جدی نمی گیریم! گناهانی که بسیار مورد غضب خدا هستند و عقوبت های سختی نیز برایشان در نظر گرفته شده است. یکی از این دست گناهان کم فروشی است که متاسفانه افراد زیادی به آن مبتلا هستند و آن را نادیده می گیرند. کم فروش هم به خود آسیب می رساند، هم به دیگران و هم به نظام عادلانه الهی آسیب وارد می کند.


در بخشی از آیه ۱۵۲ سوره انعام می خوانیم:
«... وَ أَوْفُواْ الْكَيْلَ وَ الْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ...»
«و پيمانه و وزن را از روی عدل تمام کنيد...»
                                                                                                                                     ***
سه نکته:
* هم پرداخت، عادلانه باشد، هم ترازو سالم!
قوم حضرت شعيب، به خاطر كم فروشى گرفتار عذاب شدند. در قرآن نيز سه بار از كم فروشى نهى شده است. كلمه «كيل» هم به معناى پيمانه است و هم به معناى پيمانه كردن. كلمه‏ «قسط» هم مى تواند مربوط به «أوفوا» باشد يعنى پرداخت، عادلانه باشد و هم مربوط به «كيل و ميزان» باشد، يعنى خود پيمانه و ترازو سالم باشد. البته نتيجه هر دو يكى است.
 

** غیر مسلمانان جلوتر از برخی مسلمانان!
بسیار تاسف آور است که بعضا مشاهده می کنیم غیر مسلمانان در رعایت این امر از برخی مسلمانان وظیفه نشناس جلوترند! آنها سعی دارند اگر جنسی را می فروشند و به سایر کشورها می فرستند به همان اندازه ای باشد که روی کالا ثبت شده است. اصلا این شرط عقل است که در معامله با هم در این دنیا صادق باشیم.


*** گناهی که بوی کفر می دهد!
در آیات ابتدایی سوره مطففین کم فروشان را با واژه "ویل" تهدید می کند و مى فرماید" واى بر کم فروشان"
در روایتى از امام صادق (ع) آمده است که خداوند "ویل" را درباره هیچکس در قرآن قرار نداده مگر اینکه او را کافر نام نهاده همانگونه که مى فرماید: «فویل للذین کفروا...؛ واى بر کافران از مشاهده روز بزرگ» (تفسیر نورالثقلین) روایت فوق نشان از این دارد که کم فروشی بوی کفر می دهد!

 

 

 

تراز