logo

کد خبر : 16020
تاریخ خبر : 1394/10/06
نرخ سود تسهیلات واحدهای تولیدی کاهش یافت
مدير بانک ملي مازندران:

نرخ سود تسهیلات واحدهای تولیدی کاهش یافت

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مدیر امور شعب بانک ملی مازندران، گفت: جهت راندمان خوب واحدهای تولیدی و خدماتی تلاش کردیم ظرفیت&zwnj;های واحد را افزایش و تسهیلات نرخ سود را کاهش دهیم.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛هیبت‌الله ویسی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرک صنعتی نکا در شرکت حلاوت با اشاره به اولویت‌بندی طرح‌های تولیدی، بیان کرد: با اولویت طرح‌های نیمه تمام در این بودجه‌بندی، طرح‌هایی که نیمه تمام بوده و پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند در اولویت قرار دارند و به آنها تسهیلات بانکی تعلق می‌گیرد.
 

وی افزود: شبکه بانکی در سال گذشته از تملیک شرکت‌ها خودداری کرد، در واقع در خصوص واحدهای فعال اقتصادی که منابع شبکه بانکی را برگردانند می‌توانند به همان مقدار اعتبار را مورد استفاده قرار دهند همچنین واحدهایی که امکان بازپرداخت دارند بازپرداخت بدون معطلی را در دستور کارشان قرار دهند تا چرخه تولید و اشتغال محفوظ شود.
 

مدیر امور شعب بانک ملی مازندران با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات واحدهای تولیدی، تصریح کرد: جهت راندمان خوب واحدهای تولیدی و خدماتی تلاش کردیم ظرفیت‌ها واحد را افزایش و تسهیلات نرخ سود را کاهش دهیم چرا که با افزایش باز پرداخت، قطعاً بازده خوبی برای مجموعه تولیدی به ارمغان می‌آید.
 

ویسی گفت: بانک ملی بسیار منطقی، سریع و دقیق کارها را انجام می‌دهد چرا که نسبت به سال گذشته که سال انقباضی به شمار می‌رفت، اما 12درصد بیشتر هم در بخش تسهیلات خود  و در  بخش تسهیلات واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
 

وی اضافه کرد: در برنامه امسال هم بانک ملی با جدیت کار واحدهای تولیدی را انجام می‌دهد و سرمایه در گردش لازم را تعبیه کرده است که به  واحدهای  تولیدی که متقاضی و فعال هستند پرداخت می‌کند.
 
این مسئول استانی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهم هیچ واحد تولیدی به علت کمبود نقدینگی تعطیل بشود، متذکر شد: در  سال گذشته بیش از 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش جدید در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت  و درحال حاضر هم  به نظر می‌رسد در حدود چهار هزار 500 میلیار ریال تسهیلات به واحد های تولیدی پرداخت شده است که آن هم در دست اقدام بوده و بستگی به تقاضای واحد تولیدی دارد.

 

مرجع: پیک نکا