logo

کد خبر : 16015
تاریخ خبر : 1394/10/06
تشکیل شورای استانی اصناف؛ درخواست نمایندگان اتاق اصناف مازندران از استاندار
اختصاصي/ مازند اصناف گزارش مي دهد

تشکیل شورای استانی اصناف؛ درخواست نمایندگان اتاق اصناف مازندران از استاندار

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">یکی از مهمترین مطالبات نمایندگان اتاق اصناف مازندران از استاندار تشکیل شورای استانی اصناف و برگزاری ماهانه این جلسات جهت طرح، هم اندیشی و حل و فصل مشکلات عمده اصناف و بازریان در استان بود.</span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ نشست اخیر نمایندگان اتاق اصناف مازندران با ربیع فلاح استاندار مازندران که در هفته گذشته انجام شد، نویدبخش همت بلند استانی در حل و فصل و مرتفع سازی مشکلات اصناف و بازاریان در استان است.

هر چند برخی از مشکلات اصناف و بازاریان در نقاط گوناگون استان بومی و خاص هر شهرستان می باشد اما مشکلات مشترک و کلانی نظیر: مالیات، ارزش افزوده، تداخل صنفی، فعالیت دستفروشان، بازارهای هفتگی، واحدهای فاقد پروانه کسب، تامین امنیت بازار و چندین و چند مواردی از این دست، موضوعاتی است که همت همه جانبه مسئولان در استان را می طلبد.

قابل ذکر است نمایندگان اتاق اصناف مازندران در استان نیز با اشراف به این موضوع، جهت تقلیل این مشکلات و حل و فصل چالش های استانی تصمیم به دیدار با استاندار مازندران و بیان ایده ها و طرح ها جهت ایجاد یک عزم و همبستگی استانی برای حل و فصل این مشکلات گرفتند که این امر در هفته گذشته محقق و عملی شد...

در ابتدای این نشست محمد محمدپور با اشاره به فعالیت بیش از 30 هزار واحد صنفی در مازندران، به ظرفیت غیرقابل انکار اصناف در استان اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه سخنانش به ضرورت ایجاد شهرک های صنفی و همت استانی برای ساخت این شهرک ها در مازندران اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه نمایندگان اتاق اصناف ایران در مازندران، به بیان مشکلات گوناگون اصناف و بازاریان در استان پرداختند و خواستار حمایت استانی و همکاری سازمان های مرتبط برای حل و فصل این مشکلات شدند.

 

 

این گزارش حاکی است یکی از مهمترین مطالبات نمایندگان اتاق اصناف مازندران از استاندار تشکیل شورای استانی اصناف و برگزاری ماهانه این جلسات جهت طرح، هم اندیشی و حل و فصل مشکلات عمده اصناف و بازریان در استان بود.

گفتنی است نمایندگان ضمن اشاره به اینکه جلسات استانی  شورای اصناف با حضور استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، نمایندگان اتاق اصناف و روسا و مدیران سازمان های مرتبط با اصناف نظیر: نیروی انتظامی، دارایی، بهداشت و ... برگزار شود، خواستار تشکیل شورای اصناف شهرستانی با حضور فرماندار، رئیس ادارات صنعت، معدن و تجارت، روسای اتاق اصناف و نیروی انتظامی جهت بررسی و حل و فصل مشکلات شهرستانی شدند.

شایان ذکر است یکی از نمایندگان اتاق اصناف مازندران در خصوص اجرایی شدن این پیشنهاد به خبرنگار ما گفت: این پیشنهاد با نظر مساعد استاندار، هر سه ماه یکبار برگزار خواهد شد.

امیدواریم این پیشنهاد با موافقت از سوی استاندار مازندران، گامی بلند در مرتفع سازی چالش ها و ارتقای جایگاه و ظرفیت اصناف در استان باشد.

 

 


 

انتهای پیام/