logo

کد خبر : 16009
تاریخ خبر : 1394/10/06
اهالی صنعت شعار اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند/ فعالیت 16 بازرس در مازندران
مديرکل بازرسي مازندران:

اهالی صنعت شعار اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند/ فعالیت 16 بازرس در مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مدیر بازرسی مازندران گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی، پویایی و تحول در شهرک&zwnj;ها اهالی صنعت را به سمت عملیاتی شدن شعار اقتصاد مقاومتی سوق می&zwnj;دهد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به نقل از پیک نکا، سیدحسن میری‌قلعه‌سری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرک صنعتی نکا در شرکت حلاوت، رشد و توسعه در شهرک‌های صنعتی را به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم بخش تولید و صنعت برشمرد و اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی به‌عنوان مهم‌ترین فضا برای پویایی و تحول اقتصاد مقاومتی شناخته می‌شوند.

وی افزود: هم ظرفیت قانونی و هم ظرفیت اجرایی در این منطقه وجود دارد که نیازمند تلاش مضاعف در حوزه عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است، در واقع در بحث اقتصاد مقاومتی پویایی و تحول در شهرک‌ها اهالی صنعت را به‌سمت عملیاتی شدن شعار اقتصاد مقاومتی سوق می‌دهد که راه رسیدن به این تحول تلاش مضاعف است.

مدیرکل بازرسی مازندران با بیان اینکه رسیدگی طرح‌های بر روی زمین مانده تسریع یابد، تصریح کرد: وضعیت شهرک‌های صنعتی از گذشته تا کنون مسیر بهبودی را می‌پیماید در نهایت کارهای بر زمین مانده نیز با برنامه‌ریزی و هماهنگی به زودی پیگیری و دوباره راه‌اندازی می‌شوند.
 

میری اضافه کرد: مدیران باید جهت تقویت بخش صنعت، فرصت‌ها را مغتنم بشمارند، حمایت از بخش تولیدکننده به منزله این است که بخش اعظمی از کارهایی که بر زمین مانده با رویکرد قانونی و اجرایی به آن رسیدگی شود.

این مسئول گفت: 16 بازرس در سطح استان مازندران به فساد اداری، بازرسی حراست و حفاظت از شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی وخدماتی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه به ازای هرآنچه که در بخش صنعت گرفته شد باید به همان میزان خدمت به مردم ارائه شود متذکر شد: حمایت از تولید کننده یکی از مجاهدت‌هایی است که قانون را برحسب عدل و انصاف تفسیر می‌کند، در واقع آن بخشی که واقعاً باید مورد حمایت واقع شود  که درصورت عدم حمایت لازم بحث اقتصاد مقاومتی به سرانجام نمی‌رسد و تولید با مانع روبرو می‌شود.

مدیر کل بازرسی مازندران با اشاره به سهل‌انگاری برخی از مدیران خاطرنشان کرد: حضور بازرسی استان در این جا به این معنی است که قصورهایی که طی این سال‌ها انجام شد، قصور تقصیر شناسایی شود و مفهوم مقام نظارتی بر پایه این امر استوار است  که اجازه نخواهد داد حمایت از تولیدکننده قصوری بروز پیدا کند.