logo

کد خبر : 16002
تاریخ خبر : 1394/10/04
پیشنهاد نماینده اتاق اصناف مازندران در خصوص ساماندهی بازارهای هفتگی
اختصاصي/ مازند اصناف گزارش مي دهد

پیشنهاد نماینده اتاق اصناف مازندران در خصوص ساماندهی بازارهای هفتگی

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">امروزه عمده ترین دغدغه های نهادهای صنفی، گسترش روزافزون و بی ضابطه، روز بازارها (بازارهای هفتگی) در کلیه شهرستان های استان می باشد.</span></p>

نورالله قلی زاده لحظاتی پیش در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: امروزه عمده ترین دغدغه های نهادهای صنفی، گسترش روزافزون و بی ضابطه، روز بازارها (بازارهای هفتگی) در کلیه شهرستان های استان می باشد.

وی افزود:  فعالیت و گسترش روزبازارها همواره بستر اعتراض واحدهای صنفی را فراهم می آورد که این امر موجب بروز مشکلات متعددی برای اتحادیه های صنفی می شود.

نماینده اتاق اصناف ایران در مازندران ضمن اشاره به ماده 85 قانون نظام صنفی، تصریح کرد: پیشنهاد می گردد تا با ایجاد کارگروهی در استان متشکل از شهرداری، سازمان صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده استاندار و نیروی انتظامی، نسبت به ساماندهی روزبازارهای هفتگی در استان اقدام شود.


قلی زاده اضافه کرد: در این کارگروه می توان نسبت به ایجاد مکانی جهت عرضه کالا و محصولات صرفا داخلی در راستای حمایت از تولیدات داخلی در حوزه های گوناگون نظیر: صنایع دستی، خانگی و روستایی در مقام مساعدت به رفع سد معابر عمومی به ویژه فروشندگان کم سرمایه در این بازارها اقدام کرد.


رئیس اتاق اصناف محمود آباد در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می گردد در این روزبازارها، با تعیین ضابطه های لازم در خصوص واگذاری غرف، تعداد غرف، مکان قابل واگذاری، و هم چنین لزوم عرضه فروش تولیدات داخلی به منظور جلوگیری از عرضه محصولات غیر متعارف با هماهنگی اتاق اصناف و شهرداری هر شهرستان، تصمیمات لازم اتخاذ و اجرایی شود.

 

انتهای پیام/