logo

کد خبر : 15965
تاریخ خبر : 1394/10/02
نقش ۹۷ درصدی بنگاه های کوچک در اقتصاد کشور

نقش ۹۷ درصدی بنگاه های کوچک در اقتصاد کشور

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رئیس اتاق اصناف ایران، ایجاد کمپین اتحادیه های چاپ برای رونق این صنعت را ضروری دانست و گفت: با نگاهی به آمار موجود در این حوزه، شاهد این موضوع هستیم که بنگاه های کوچک و متوسط نقش ۹۷ درصدی در اقتصاد کشور دارند.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ علی فاضلی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۷ تا به امروز، شاهد افت صنعت چاپ بودیم، به رفع مشکلات بخش صنعت و چاپ اشاره کرد و گفت: بنگاه های کوچک معمولا با کمترین هزینه شغل ایجاد و این بنگاه ها از مهاجرت جلوگیری می کنند.


فاضلی با بیان اینکه آمار واردات کالاهای چاپی در کشور زیاد است، خاطرنشان کرد: با این وضعیت نمی توان در پسابرجام نقش موثر و تاثیرگذاری ایفا کرد؛ زیرا در یک واحد تولیدی که تحت تاثیر واردات است، بخش خصوصی و تولید جایگاهی ندارد، در این میان کمپین اتحادیه های چاپ برای رونق این صنعت ضروری است.


رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: تنها ۵.۶ درصد از مجموعه صنعت چاپ کشور می تواند تولید انبوه داشته باشد یا در بازارهای رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشد. این موضوع نشان می دهد که زیاد به این صنعت پرداخته نشده است. این در حالی است که بنگاه های کوچک صنعت چاپ با کمترین هزینه ایجاد شغل می کنند و توازن منطقه ای را باعث می شوند.


فاضلی تصریح کرد: درست است که نباید از دولت انتظار کمک داشت اما باید بپذیریم که همان موانعی هم که در گذشته نسبت به آنها معترض بودیم هنوز از بین نرفته است.


وی گفت: نباید در بخش صنعت چاپ ماشین آلات دسته دوم وارد کرد و این موضوع با اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، منافات کامل دارد.


فاضلی گفت: سه اتحادیه چاپخانه داران، لیتوگرافان و صحافان هنوز نتوانسته اند یک مدیریت واحد در این بخش راه اندازی کنند و این موضوع گله من از این سه اتحادیه است.

 

 

 

 

ایرنا