logo

کد خبر : 15954
تاریخ خبر : 1394/10/02
برگزاری اولین جلسه کارگروه احیای فرش کلاردشت
اختصاصي/به ميزباني اتاق اصناف کلاردشت انجام گرفت؛

برگزاری اولین جلسه کارگروه احیای فرش کلاردشت

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"> اولین جلسه کارگروه احیای فرش کلاردشت، با حضور رئیس اتاق اصناف و مسئولان کارگاه های قالیبافی، درسالن جلسات اتاق اصناف برگزار شد.</span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ اولین جلسه کارگروه احیای فرش کلاردشت در راستای ساماندهی و رسیدگی به مشکلات این صنعت و با حضور رئیس اتاق اصناف، اعضا و مسئولان کارگاه های قالیبافی این شهرستان، برگزار شد.


 در این جلسه فرهاد کریمائی با اشاره به قدمت، جایگاه و زیبایی فرش دستبافت کلاردشت گفت: سال هاست که به دلیل عدم توجه به فرش کلاردشت این صنعت مورد بی مهری قرار گرفته تا جایی که درحال فراموشی است.

وی افزود: بدون شک فرش دستبافت کلاردشت با آن نقش و نگارهای خوش رنگ و زیبا که هر کدام از آنها بیانگر یک عنصر واقعی است، می تواند بعنوان یک برند برای منطقه مطرح شود.


رئیس اتاق اصناف کلاردشت خاطرنشان کرد: لازم است تا با تشکیل کارگروه ها، استفاده از نظرات کارشناسان و دوستداران این صنعت مشکلات بافندگان بررسی و پیرامون ضعف ساختاری این مجموعه و برون رفت از این وضعیت و شکوفایی آن تلاش شود.

 


کریمائی اضافه کرد: بی شک مجموعه اصناف بعنوان حامی این مجموعه در کنار بافندگان و کارگاه های قالیبافی شهرستان خواهد بود و خواسته های آنها را پیگیری خواهد کرد.


گفتنی است در این جلسه فعالان عرصه فرش در کلاردشت به بیان برخی از مشکلات صنعت فرش دستبافت این شهرستان از جمله بیمه، عدم ثبت جهانی، تسهیلات، نبود بازارچه دائمی جهت عرضه فرش، تهیه مواد اولیه و رنگ آمیزی پشم، حضور کمرنگ درنمایشگاه های بین الملی فرش پرداختند.

شایان ذکر است در پایان مقرر شد پیگیری سهمیه بیمه بافندگان از طریق مراجع ذی ربط، دعوت از روسای بانک ها در خصوص اختصاص تسهیلات بانکی به بافندگان و برپایی بازارچه فرش در آینده ای نزدیک برنامه ریزی و انجام گیرد.


انتهای پیام/