logo

کد خبر : 15801
تاریخ خبر : 1394/09/25
 مازندران تولیدکننده انحصاری برخی پنیرهای‌ اروپاست
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

مازندران تولیدکننده انحصاری برخی پنیرهای‌ اروپاست

<p><span style="font-size: larger;">رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مازندران تولیدکننده انحصاری برخی پنیرهای&zwnj; اروپاست.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمد محمدپورعمران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های خانواده‌های روستایی مازندران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران در قائم‌شهر با بیان اینکه جایگاه صنعت غذای مازندران در کشور و جهان پیشرفته و چشمگیر است٬ اظهار کرد: واحد صنایع غذایی کاله مازندران جزء 50 برند معتبر دنیا شناخته شد.

وی افزود: 570 واحد غذایی در مازندران وجود دارد که همه این واحدها٬ صنایع تبدیلی محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران 60 درصد صادرات استان را از محصولات کشاورزی و غذایی برشمرد و بیان داشت: مازندران در صادرات نوشابه و آب‌میوه و فرآورده‌های گوشتی رشد بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به کسب مقام نخست مازندران در تولید ماهیان سردآبی، اظهار کرد: با وجود این توانمندی٬ هنوز مازندران در بخش فرآوری ماهی عملکرد خوبی نداشته است.

محمدپور با اشاره به وضعیت مناسب تولید میوه و سبزی در مازندران، خاطرنشان کرد: باید با اصلاح واریته‌های میوه و سبزی٬ مشکل صنعتی‌سازی این محصولات به‌ویژه در بخش کنسانتره برطرف شود.

این مسئول با اشاره به ظرفیت پردازش روزانه 2 هزار و 500 لیتر شیر در مازندران و واردات شیر از 16 استان به مازندران، بیان کرد: برای کاهش قیمت تمام شده حمل‌ونقل و تولید شیر٬ باید تامین شیر در استان بومی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از افزایش 20 درصدی صادرات مواد لبنی از مازندران خبر داد و گفت: مازندران تولیدکننده انحصاری برخی پنیرهایی است که در اروپا تولید می‌شوند.


فارس مازندران