logo

کد خبر : 15659
تاریخ خبر : 1394/09/17
افزایش توسعه مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی در مازندران
رئيس سازمان جهاد کشاورزي مازندران خبر داد

افزایش توسعه مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی در مازندران

<p><span style="font-size: larger;">رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توسعه مکانیزاسیون ماشین&zwnj;آلات کشاورزی در استان با ارائه تسهیلات مناسب افزایش یافت.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ دلاور حیدرپور امشب در حاشیه پنجمین نمایشگاه ادوات کشاورزی و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین‌المللی مازندران در قائم‌شهر، اظهار کرد: مهم‌ترین مزایای استفاده از مکانیزاسیون در کشاورزی، کاهش هزینه‌ها است که سبب پایداری تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تولیدکنندگان ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، افزود: تولیدکنندگان ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی که در این نمایشگاه‌ها شرکت کرده‌اند، تولیدات آنها از آخرین تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه توسعه مکانیزاسیون در کشاورزی از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی است، بیان کرد: از سال 92، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با جدیدت پیگیری شد که تاکنون بیش از یک هزار و 150 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید ماشین‌ آلات‌کشاورزی در اختیار متقاضیان استان مازندران قرار گرفت.

حیدرپور ادامه داد: در سال‌های 90 و 91 اعتبار 30 میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون، تسهیلات ارائه شد.

وی با تاکید بر اینکه از سال 92 تاکنون 115 میلیارد تومان تهسیلات به بخش توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، بیان کرد: بیش از 3 هزار دستگاه اعم از انواع کمباین، تراکتور، ادوات و سم پاش در اختیار متقاضیان استان مازندران قرار گرفت.

حیدرپور بیان کرد: در سال 90 توسعه مکانیزه برنج در استان در بخش نشاء 12.5 درصد بود اما امسال مکانیزه برنج، به 25 درصد افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه برداشت مکانیزه برنج در مازندران از 60 درصد به 80 درصد افزایش یافت، اضافه کرد: توسعه برداشت مکانیزه برنج در مازندران از رشد مناسبی برخوردار است و در تلاش هستیم با افزایش میزان تسهیلات و کاهش بهره، بتوانیم سرعت توسعه مکانیزاسیون برنج را در سطح استان افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه صنعتگران استان در تولید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی تکنیک‌های مناسبی را به کار می‌برند، تصریح کرد: صنعتگران ماشین‌آلات کشاورزی استان به دلیل کیفیت در تولید، توانسته‌اند در بخش صادرات نیز موفقیت‌های مناسبی به دست آورند.

وی در پایان گفت: صنعتگران ماشین‌آلات کشاورزی استان توانستند در تولید قطعات انواع کمباین، خشکن‌های پیشرفته، دیسک و دستگاه‌های خاک ورز، گام‌های موثری در توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بردارند.

 پنجمین نمایشگاه ادوات کشاورزی و صنایع وابسته از 17 تا 21 آذر ماه از ساعت 16 تا 21 در محل نمایشگاه بین‌المللی مازندران برای عموم آزاد است و در روز چهارشنبه این نمایشگاه، از ساعت 21 تا 12 بامداد برای متخصصان دایر است.

 

فارس