logo

کد خبر : 15631
تاریخ خبر : 1394/09/16
 بیش از ۳۵۶ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی کشور انجام شد

بیش از ۳۵۶ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی کشور انجام شد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">تعداد کل بازرسی ها از واحدهای صنفی سراسر کشور در آبان ماه گذشته ۳۵۶ هزار و ۵۱۲ فقره بود که برای ۱۹ هزار و ۸۹۰ فقره با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۴۱ میلیارد ریال پرونده تشکیل شد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به نقل از واحد معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف، تمام پرونده های متشکله به سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان ها و ادارات صنعت ، معدن و تجارت ارجاع شده است.


بیشترین موارد تخلف صنوف در آبان ماه گذشته مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و صادر نکردن صورتحساب است.


بیشترین تخلفات آبان در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات، نان، تخم مرغ، گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بود.


آخرین گزارش های رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که در آبان ماه امسال در بخش کالا ، قیمت حبوبات، گوشت قرمز و صیفی جات به طور میانگین از ۵ تا ۱۰ درصد افزایش داشت.


آمار عملکرد استان ها در آبان ماه سال ۹۴ در بخش بازرسی از صنوف و برخورد با تخلفات صنفی نشان می دهد که طی این دوره ۱۱ هزار و ۱۹۷ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که ۱۰ هزار و ۶۷۶ فقره از شکایات قابل پیگیری است.


از کل شکایات قابل پیگیری ۱۸ درصد منجر به رضایت شاکی، ۲۸ درصد متخلف، ۳۸ درصد غیرمتخلف و ۱۶ درصد در دست بررسی است.


این گزارش حاکی است  از کل شکایات ۶۱ درصد در بخش کالا و ۳۹ درصد در بخش خدمات بود. همچنین از مجموع شکایات دریافتی ۵۷ درصد به صورت حضوری، ۲۴ درصد تلفنی و ۱۹ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است.