logo

کد خبر : 15431
تاریخ خبر : 1394/09/06
رتبه نهم مازندران در صدور پروانه های بهره برداری در کشور/اسامی طرح های صنعتی در دست اجرای مازندران
اختصاصي/محمدپور در جلسه ويژه بررسي عملکرد و برنامه هاي حوزه صنعت، معدن و تجارت مازندران مطرح کرد:

رتبه نهم مازندران در صدور پروانه های بهره برداری در کشور/اسامی طرح های صنعتی در دست اجرای مازندران

<p><span style="font-size: larger;"> محمدپور: مازندران از نظر پروانه بهر برداری در کشور رتبه 9 و از نظر سرمایه گذاری رتبه 13 و از نظر اشتغال رتبه 11 را در اختیار دارد.</span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ جلسه ویژه بررسی عملکرد و برنامه های حوزه صنعت، معدن و تجارت مازندران صبح امروز جمعه 6 آذر با حضور استاندار مازندران در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران برگزار شد.



جلسه ویژه بررسی عملکرد و برنامه های حوزه صنعت، معدن و تجارت استان با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران، پارسا رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، ویسی مدیر عامل بانک ملی، محمد محمد پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رازجویان معاونت هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه و خانم واثقی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل همراه بود.



محمد  محمد پور در ایتدای این جلسه ضمن اشاره به  برنامه های استراتژیک و عملیاتی صنعتی و معدنی، وضعیت شاخص های صنعت، معدن و تجارت، همچنین عملکرد 2 سال اخیر این سازمان، مروری بر طرح های نیمه تمام صنعتی استان و ارائه راهکارها برای به بهره برداری رساندن آنها ارائه کرد.


وی با اشاره به اینکه استان از نظر پروانه بهر برداری در کشور رتبه 9 و از نظر سرمایه گذاری رتبه 13 و از نظر اشتغال رتبه 11 را در اختیار دارد، افزود: مازندران پس از استانهای اصفهان، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، گیلان، قزوین و یزد رتبه نهم را از نظر واحدهای تولیدی دارا می باشد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه عمده کالاهای صادراتی در 7 ماهه اول سال 94 را فراورده های لبنی، لوله و پروفیل، سیمان، نوشابه و آب معدنی، فراورده های گوشتی، کیوی و گل و گیاه شامل می شود، تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی از طریق بنادر و گمرکات استان شامل آهن آلات، کاغذ، دانه های روغنی، جو و گندم می باشد.

محمدپور با بیان اینکه طرح های مهم صنعتی در دست اجرای استان بالغ بر 10 مورد بوده است، خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل پالایشگاه نفت مازندران، شرکت فولاد امیر آباد، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولادین ذوب آهن، کاغذ امیرآباد، چوب فشرده خزر، کربن صنعتی پارسیان آند، کاله، رایان نیرو رسپینا و وابل نوش زیار می باشد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 18 الی 52 درصدی طرح های صنعتی، اظهار داشت: با تکمیل این طرح ها برای 448 نفر، اشتغال ایجاد خواهد شد.


ربیع فلاح نیز در ادامه این جلسه به مشکلات زمین برای واحد های صنعتی استان اشاره و اظهار کرد: برای رفع این مشکل باید واحد های صنعتی را به سمت زمین های بالادست و کوهپایه ای که اراضی ملی هم هستند سوق داد تا علاوه بر حل مشکل واحد های صنعتی به مردم مناطق کوهپایه ای که اکثراً شامل مناطق محروم اند در جهت رفع مشکل اشتغال کمک کرد.

استاندار مازندران در پایان با اشاره به رغبت سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در طرح ها در استان، متذکر شد: سرمایه گذاران ترک برای پسماند غرب استان اظهار تمایل به سرمایه گذاری کردند که قرار است این کار به آنها واگذار شود.

 

انتهای پیام/