logo

کد خبر : 15386
تاریخ خبر : 1394/09/04
استفاده از  ماده مضر  و سمی بلانکیت در برخی خبازی های مازندران
اختصاصي/ مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني مازندران مطرح کرد

استفاده از ماده مضر و سمی بلانکیت در برخی خبازی های مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">اگرچه جوش شیرین از نانوایی حذف شده است اما نانوایان از ماده دیگری به نام جوهر قند در پخت نان استفاده می&zwnj;کنند که بسیار سمی و مضر است.</span></p> <p>&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"><br /> </span></p> <p>&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p>

رمضانعلی ملک لحظاتی قبل در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: اگرچه جوش شیرین از نانوایی حذف شده است؛ اما نانوایان از ماده دیگری به نام جوهر قند در پخت نان استفاده می‌کنند که بسیار سمی و مضر است.

 


وی با اعلام این مطلب، متذکر شد: این ماده بسیار سمی است و نباید در پخت نان استفاده شود و بهداشت در این زمینه باید حساس عمل کند.

 


مدیر عامل شرکت غله و بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه آرد سفید می تواند باعث دیابت شود و همه نان ها باید فیبر داشته باشند، درباره راه‌اندازی نانوایی های سیار اظهار کرد: نانوایی های سیار باید راه‌اندازی شوند تا در صورت بحران مثل تخریب پل یا مناطق صعب العبور، هر لحظه در آماده باش هت خدمت رسانی به مردم باشند.


شایان ذکر است بلانکیت یا جوهر قند، یک ترکیب شیمیایی است که شکل ظاهری این ترکیب، پودر کریستالی سفید مایل به خاکستری بوده و این ترکیب گوگردی به عنوان رنگ بر یا سفید کننده کاربرد دارد.

گفتنی است در صورت حرارت این ماده، گاز SO2 تولید می‌شود که مقدار زیاد آن سرطان‌زاست که به دلیل افزایش ضریب ابتلا به سرطان، از بین رفتن پرز روده و معده و بی‌اثرسازی آنتی‌اکسیدان‌ها و اختلال در گوارش، پوست و چشم، از نظر ادارهٔ بهداشت مصرف آن در نان، غیرقانونی بوده و پیگیرد قانونی دارد.

 

انتهای پیام/