logo

کد خبر : 15346
تاریخ خبر : 1394/09/01
تاثیر اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد محلی تا رفع تحریم‌ها

تاثیر اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد محلی تا رفع تحریم‌ها

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">اقتصاد مقاومتی که نسخه جمهوری اسلامی در مقابله با تحریم&zwnj;هاست، توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد تا برای برون&zwnj;رفت از رکود، مورد استفاده قرار گرفته و باعث رونق اقتصادی و فضای کسب و کار شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ اقتصاد مقاومتی از منویات مقام معظم رهبری است و ایشان در حوزه توجه به این مقوله بارها تذکر دادند.

اقتصاد مقاومتی که نسخه جمهوری اسلامی در مقابله با تحریم‌هاست، توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد تا برای برون‌رفت از رکود، مورد استفاده قرار گرفته و باعث رونق اقتصاد و فضای کسب و کار شود.

بسیج هم در این مسیر، اقدامات درخوری را انجام داده و با ایجاد بنگاه‌های خرد اقتصادی، در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارد و همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی را هم برگزار می‌کند.

استاندار مازندران پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی که در صحن امام‌زاده یحیی برگزار شد، گفت: هفته بسیج، توفیقی بود تا در محضر بسیجیان در این نمایشگاه باشیم و دستاوردهای این حوزه را از نزدیک بازدید کنیم.

ربیع فلاح با اشاره به تاثیرگذاری نمایشگاه‌های این چنینی در اقتصاد خرد منطقه‌ای و محلی، اظهار کرد: این اقدامات در خانواده‌ها و روستاها شکل گرفته و تا حدودی مشکل اشتغال در استان را رفع می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، فعالیتی است که بسیج در حوزه اقتصاد خرد دارد، افزود: این اقدامات براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود و بانک‌ها، بهزیستی، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی و ... در این حوزه فعالیت دارند و تلاش ما هم برای تقویت فعالیت این دستگاه‌ها در حوزه اشتغال‌زایی و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه به بانک‌ها توصیه کردیم برای طرح‌های اشتغال‌زایی مساعدت داشته باشند، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی مظهر فعالیت اقتصادی در استان است و ما هم از این اقدام حمایت می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه دائمی دستاوردهای اقتصاد مقاومتی باید زمینی اختصاص یابد و این نمایشگاه‌ها در طول سال برگزار شود، تصریح کرد: ما هم رایزنی می‌کنیم تا در این زمینه اقدام موثر صورت گیرد.

فلاح درباره وضعیت بانک‌ها ادامه داد: بانک‌ها مشکلات ساختاری دارند و این مسائل باید رفع شود.

همچنین فرمانده سپاه کربلای مازندران در این مراسم اظهار کرد: شعار ما این است که هر خانه یک کارخانه باشد و به وضعیت اقتصادی کشور و همچنین خانواده‌ها کمک شود.

سردار محمدحسین بابایی با اشاره به اقدامات بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی، افزود: این فعالیت‌ها در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

در ادامه فرماندار ساری نیز اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از منویات مهم مقام معظم رهبری است و همه باید تلاش کنیم تا دغدغه ایشان در این حوزه رفع شود.

احمد حسین‌زادگان با بیان اینکه اقدامات بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است، گفت: همه تلاش ما باید در مسیر اجرایی شدن بندهای اقتصاد مقاومتی باشد که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

 این نمایشگاه از امروز تا ششم آذرماه در 45 غرفه از ساعت 9 صبح تا 21 دائر است.

 

فارس مازندران