logo

کد خبر : 15216
تاریخ خبر : 1394/08/27
تنها نسخه شفابخش خروج از رکود اقتصادی اعتماد به بخش خصوصی است

تنها نسخه شفابخش خروج از رکود اقتصادی اعتماد به بخش خصوصی است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: تنها نسخه منحصر به فرد و شفابخش خروج از رکود اقتصادی در کشورمان اعتماد به بخش خصوصی است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ رحیم حاج‌ نایبی  سه شنبه شب در بیستمین جلسه شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: اصناف یکی از قدیمی‌ترین نهادهای مدنی در کشورمان محسوب می‌شود که به صورت خودجوش شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: اصناف در چهار بخش تولیدی، توزیعی، خدمات و خدمات‌رسانی به مردم و شهروندان ارائه خدمت کرده و با فعالیت‌هایی همچون اجازه تاسیس کسب و کار، مشارکت در تعیین قیمت‌هاٰ، نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی، ایجاد شهرک‌های صنفی و… در راستای تحقق سیاست‌های اقتصادی دولت همواره کمک کننده بوده است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۰ درصد نظام توزیع کشورمان در بخش صنفی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: حدود ۳ میلیون واحد صنفی در کشورمان وجود دارد که از این تعداد ۳۵ هزار و ۷۲۲ واحد در استان زنجان مستقرند.

حاج‌نایبی از وجود ۲۵ هزار و ۶۳۲ واحد صنفی در شهرستان زنجان خبر داد و عنوان کرد: این تعداد واحد صنفی در قالب ۱۲۶ اتحادیه صنفی مشغول ارائه خدمت هستند.

این مسئول افزود: در حال حاضر ۱۷ درصد GDP کشورمان متعلق به بخش صنوف بوده و حدود ۴۶ درصد اشتغال کشورمان به بخش خدمات اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: اعتقاد بر این است که تنها نسخه منحصر به فرد و شفا بخش خروج از رکود اقتصادی در کشورمان اعتماد به بخش خصوصی است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان به انتظارات اصناف از دولت اشاره کرد و بیان داشت: امکان و زمینه نقش آفرینی اصناف در بهبود فضای کسب و کار و خروج از وضعیت رکود تورمی فراهم شود.

حاج‌نایبی افزود: با توجه به سهم اصناف در ایجاد و توسعه اشتغال در کشورمان تقاضا می‌شود این بخش در ارائه تسهیلات در اولویت قرار گیرد.

این مسئول خواستار فراهم کردم زمینه حضور اصناف و بخش خدمات در سیاست‌گذاری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های بخش کلان اقتصادی شد و خاطرنشان کرد: امکان استفاده از صندوق توسعه ملی به منظور نوسازی و گسترش صنوف فراهم شود.

 

 

 

 

فارس