logo

کد خبر : 15159
تاریخ خبر : 1394/08/24
غیرفعال بودن 22 درصد از کارخانه های شهرک صنعتی بهشهر/ تخصیص اعتبار 800 میلیون تومانی
اختصاصي/ رئيس شهرک صنعتي بهشهر خبر داد:

غیرفعال بودن 22 درصد از کارخانه های شهرک صنعتی بهشهر/ تخصیص اعتبار 800 میلیون تومانی

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس شهرک صنعتی بهشهر گفت: واحدی را غیرفعال می دانیم که حداقل به مدت یکسال هیچگونه فعالیتی نداشته باشد، و بر اساس این معیار و با توجه به آخرین آمار میدانی در تیر سال جاری، 11 واحد از 53 واحد صنعتی فعال این شهرک غیرفعال هستند.<br /> </span></p>

نیما دیرودیان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: شهرک صنعتی بهشهر در دو فاز عملیاتی در زمینی به مساحت 165 هکتار ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این شهرک آمادگی کامل برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در صنایع کوچک و بزرگ را دارد، افزود: شهرک صنعتی بهشهر در زمینه بهره مندی از امکانات زیر ساختی نظیر: آب، برق، گاز، تلفن، تصفیه خانه، اینترنت و ... از شهرک های پیشرو در استان بوده و همین امر زمینه فعالیت و استقرار صنایع در این شهرک را فراهم آورده است.


رئیس شهرک صنعتی بهشهر خاطر نشان کرد: این شهرک با 84 سرمایه گذار دارای جواز تاسیس و طرح صنعتی قرارداد همکاری و فعالیت بسته است که از این تعداد تاکنون 53 واحد به بهره برداری رسیده است.


دیرودیان در خصوص فعال و غیر فعال بودن این واحدها در این شهرک به خبرنگار ما پاسخ داد: طیق استاندارد وزارت صنعت در بحث غیرفعال بودن واحدهای صنعتی، واحدی را غیرفعال می دانیم که حداقل به مدت یکسال هیچگونه فعالیتی را نداشته باشد، و بر اساس این معیار و با توجه به آخرین آمار میدانی در تیر سال جاری، 11 واحد از 53 واحد صنعتی فعال این شهرک غیرفعال هستند که این آمار 22 درصدی از میانگین کشوری خیلی پایین تر است.

وی اضافه کرد: بعضی از واحد های صنعتی نظیر سورتینگ ها فصلی هستند، بعضی دیگر هم مثل واحد لوله سازی، سفارشی هستند، بعضی از واحدها هم می توان اذعان کرد که به لحاظ مشکلات اقتصادی با 50 تا 60 درصد ظرفیت شان کار می کنند.

رئیس شهرک صنعتی بهشهر از تخصیص اعتبار 800 میلیون تومانی از محل منابع استانی به این شهرک خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تقریبا به همین میزان نیز تخصیصی است که از سوی شرکت شهرک های صنعتی به این شهرک اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال شاهد ساخت و راه اندازی واحدهای جدیدی در این شهرک باشیم، اظهار کرد: در سال جدید موفق به جذب سرمایه گذاران بزرگی شدیم، ضمن اینکه در خصوص نوسازی و بهسازی پروزه های زیرساختی نظیر تصفیه خانه، گاز رسانی، آسفالت و ... نیز اقدامات مطلوبی انجام گرفته است.

دیرودیان با اشاره به نزدیکی این شهرک به بندر امیرآباد، اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولان، بتوانیم صنایع پتروشیمی را نیز در این شهرک مستقر کنیم.

رئیس شهرک صنعتی بهشهر درخاتمه در خصوص واحدهای نمونه استانی و کشوری این شهرک به خبرنگار ما پاسخ داد: واحد های تولیدی کک نفتی نظیر واحد صنعتی پارسیان آند، از واحد های نمونه کشوری این شهرک هستند، البته واحدهای صنعتی ما در بخش کانی فلزی، سویا، خوراک دام و دانه های روغنی از واحدهای پیشرو و فعال در استان هستند.


گفتنی است شهرک صنعتی بهشهر که در سال 1386 افتتاح شده است در 30 کیلومتری بندر امیر آباد و در کیلومتر 2 جاده زاغمرز به این بندر واقع شده است.


انتهای پیام/