logo

کد خبر : 15123
تاریخ خبر : 1394/08/22
کارگاه‌های خانگی حلقه مفقود تولید داخل/ ورود تجهیزات هسته‌ای برای نگهداری بهتر محصولات کشاورزی
مدير صندوق كارآفريني اميد مازندران

کارگاه‌های خانگی حلقه مفقود تولید داخل/ ورود تجهیزات هسته‌ای برای نگهداری بهتر محصولات کشاورزی

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">مدير صندوق كارآفرينی اميد مازندران گفت: در آينده نزديک با وارد كردن تجهیزات هسته&zwnj;ايی می&zwnj;توانيم محصولات كشاورزی را بدون مواد نگهدارنده و در هوای معمولی تا 6 ماه سالم نگهداری كنيم.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ روح‌الله فرهادی مدير صندوق كارآفرينی اميد مازندران از انجمن خیریه آرین و کلینیک فوق تخصصی شیمی درمانی شهرستان آمل جهت حمایت از مددجویان این انجمن بازدید کرد.

 


در حاشیه این بازدید روح‌الله فرهادی طی گفت‌وگویی استفاده از تسهيلات صندوق كارآفريني اميد را برای همه اقشار عنوان كرد و گفت: همه كسانی كه ايده شغلی داشته باشند و بتوانند ايجاد شغل كنند، با توجه به مدارک و شرايط لازم می‌توانند از صندوق، تسهيلات دريافت كنند و از مزايای آن بهره‌مند شوند.

 

 

وی به شرايط دريافت این تسهيلات اشاره کرد و افزود: چند خط قرمز برای ارائه تسهيلات به متقاضي وجود دارد؛ اول آن‌که متقاضی 2 شغله یعنی افراد مغازه‌دار و يا كارمند نمی‌توانند از تسهيلات صندوق استفاده كنند، دوم اين‌كه متقاضی بدهكاری بانكی و چک برگشتی نداشته باشد.

 

مدير صندوق كارآفرينی اميد مازندران همچنين ارائه تسهيلات را جهت اشتغال پايدار عنوان كرد و متذکرشد: ارائه تسهيلات برای ايجاد شغل و اجرایی کردن آن است.

 

روح‌الله فرهادی استراتژی‌های صندوق را مبنی بر توانمندسازی انجمن‌های خيريه مردم نهاد و خانواده‌های تحت پوشش جهت ايجاد درآمد برای آنها بیان كرد و افزود: این صندوق تنها به ارائه تسهیلات اکتفا نمی‌کند بلكه كميته و مجموعه‌ايی برای پشتيبانی تشکیل می‌دهد تا محصولات به صورت تضميني خريداری شوند و به بازار مصرف برسند.

 

وی كارگاه‌های پشتيبانی و خانگي را حلقه‌های مفقود توليد داخلی دانست و تصریح کرد: ايجاد اشتغال زنجيره‌ايي هدف ما است و با توجه به اين‌كه از شهريور ماه سال گذشته آغاز به كار كرديم، شروع كار ما ايجاد اشتغال به صورت زنجيره‌ايی بود.

 

 

مدير صندوق كارآفرينی اميد مازندران با بيان اين‌كه اشتغال زنجيره‌ايی مزيت رقابتي در منطقه ایجاد می‌کند، خاطر نشان كرد: اشتغال زنجيره‌ايی در طرح‌های پشتيبان با نگاه به بازار و طرح‌های پشتيبان و زنجيره‌های توليد و تامين، مزيت رقابتی در منطقه برای ما به همراه آورده است.

 

روح‌الله فرهادی بااشاره به معايب وام خود اشتغالی كه در گذشته ارائه می‌شد، اظهار کرد: وام خود اشتغالی نه تنها ايجاد اشتغال نمی‌كند بلكه موجب تورم در جامعه می‌شود.

 

وی با بيان اين‌كه امسال 17 هزار شغل ايجاد شد عنوان كرد: طرح‌های بسيار خوبی در استان مازندران انجام شد كه به‌عنوان نمونه كارگاه تولیدی كوچكی در منطقه بلده نور در روستای ورزمين ساماندهی كرديم که هر هفته 7000 دست پيراهن به بازار تهران ارائه می‌شود.


مدير صندوق كار آفرينی اميد مازندران همچنين از وارد كردن سانترفيوژ هسته‌ايی براي نگهداری بهتر محصولات كشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز يكی از دلايلی كه محصولات كشاورزی صادر نمی‌شوند مشكل نگهداری آنها است که در آينده نزديک با وارد كردن سانترفيوژ هسته‌ايی می‌توانيم محصولات كشاورزی را بدون مواد نگهدارنده و در هوای معمولی تا 6 ماه سالم نگهداری كنيم.

 

 

 

 

 

 

سفیر هراز