logo

کد خبر : 15121
تاریخ خبر : 1394/08/22
کشف 16 هزار و 400 قلم کالای قاچاق حوزه سلامت در مازندران
اختصاصي/ رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مطرح کرد:

کشف 16 هزار و 400 قلم کالای قاچاق حوزه سلامت در مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: 16 هزار و 400 قلم کالای قاچاق حوزه سلامت در هفت ماهه امسال در مازندران کشف و ضبط شد.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ محمد محمدپورعمران در همایش مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌ محور، قاچاق کالا را تهدید جدی برای بهداشت و سلامت جامعه دانست و گفت: سلامت مردم قابل معامله نیست.

وی از کشف و ضبط 16 هزار و 400 قلم کالای قاچاق حوزه سلامت درهفت ماهه امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: وزارت بهداشت با اجرای طرح چسباند برچسب سلامت قدم نخست را برای شناسایی کالاهای قاچاق حوزه سلامت برداشته است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بر ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط، استفاده از تکنولوژی و فناوری اطلاعات، ایجاد انگیزه برای سیستم دولتی، استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی غیردولتی و آگاهی‌بخشی را از مهم‌ترین مسائلی عنوان کرد که در برخورد با قاچاقچیان به ویژه کالاهای سلامت‌محور مهم است.


محمدپورعمران با تأکید بر اینکه بسیاری از مردم آگاهی لازم در حوزه نوع کالاهای قاچاق را ندارند، تصریح کرد: باید مجازات‌های سنگین‌تری در برخورد با قاچاقچیان کالاهای سلامت‌محور صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه مردم در مایحتاج‌های اساسی نیاز به امنیت غذایی دارند، خاطر نشان کرد: پیچیده شدن فعالیت‌های قاچاقچیان تشخیص و کشف این کالاها را با مشکل مواجه کرده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان سخنانش با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا یک کار میدانی می‌خواهد، گفت: مردم باید در مقابله با قاچاق کالاهای حوزه سلامت پیش‌قدم شوند.

 

انتهای پیام/