logo

کد خبر : 15087
تاریخ خبر : 1394/08/20
سلامت مردم قابل معامله نیست / کشف 16 هزار قاچاق کالای حوزه سلامت
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران

سلامت مردم قابل معامله نیست / کشف 16 هزار قاچاق کالای حوزه سلامت

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران قاچاق کالا را تهدید جدی برای بهداشت و سلامت جامعه دانست و گفت: سلامت مردم قابل معامله نیست.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  محمد محمدپورعمران پیش از ظهر امروز در همایش مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور با بیان اینکه مردم در مایحتاج‌های اساسی نیاز به امنیت غذایی دارند، اظهار کرد: پیچیده شدن فعالیت‌های قاچاقچیان تشخیص و کشف این کالاها را با مشکل مواجه کرده است.



وی بر ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌های، استفاده از تکنولوژی و فناوری اطلاعات، ایجاد انگیزه برای سیستم دولتی، استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی غیردولتی و آگاهی‌بخشی را از مهم‌ترین مسائلی عنوان کرد که در برخورد با قاچاقچیان به ویژه کالاهای سلامت‌محور مهم است.



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران قاچاق کالا را تهدید جدی برای بهداشت و سلامت جامعه دانست و گفت: سلامت مردم قابل معامله نیست.



محمدپورعمران با تأکید بر اینکه بسیاری از مردم آگاهی لازم در حوزه نوع کالاهای قاچاقی را ندارند، افزود: باید مجازات‌های سنگین‌تری در برخورد با قاچاقچیان کالاهای سلامت‌محور صورت گیرد.



این مسئول از کشف و ضبط 16 هزار و 400 قلم کالای قاچاق حوزه سلامت در هفت ماهه امسال در استان خبر داد و ادامه داد: وزارت بهداشت با اجرای طرح چسباندن برچسب سلامت قدم نخست را برای شناسایی کالاهای قاچاق حوزه سلامت برداشته است.



وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا یک کار میدانی می‌خواهد، گفت: مردم باید در مقابله با قاچاق کالاهای حوزه سلامت پیش‌قدم شوند.

 

 

 

 

فارس