logo

کد خبر : 14945
تاریخ خبر : 1394/08/17
پیش‌بینی برداشت 150 تن سویا از مزارع قائم‌شهر
مدير جهاد کشاورزي شهرستان قائم‌شهر خبر داد

پیش‌بینی برداشت 150 تن سویا از مزارع قائم‌شهر

<p><span style="font-size: larger;">مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم&zwnj;شهر از پیش&zwnj;بینی تولید 150 تن سویا از مزارع این شهرستان خبر داد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ فرزین فرهادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، از پیش‌بینی تولید 150 تن سویا در زمین‌های کشاورزی شهرستان قائم‌شهر در سال جاری خبر داد و افزود: سطح زیر کشت سویای تابستانه و بهاره در این شهرستان 125 هکتار بوده که با 93 بهره‌بردار قرارداد کشت منعقد شد که در این راستا 17.5 تن کود اوره و 17.5 تن کود فسفات بین بهره‌برداران سویا کار این شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه میزان عملکرد این محصول برای هر هکتار یک‌هزار و 200 کیلوگرم است، افزود: رقم مورد کشت سویا در این شهرستان «ساری» بوده است.

فرهادی با بیان اینکه پیش‌بینی شده که 2 میلیارد و 955 میلیون ریال از برداشت این محصول درآمد حاصل شود، یادآور شد: برداشت سویا تا پایان آبان‌ماه در این شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود از قرارداد کشت کلزا در سطح 170 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: از شروع کشت کلزا تاکنون 35 درصد از سهمیه تخصیصی به شهرستان قائم‌شهر، قرارداد کشت منعقد شده است.

وی با بیان اینکه با 79 نفر از کلزاکاران این شهرستان قرارداد کشت منعقد شده است، افزود: علاوه بر بذر اصلاح شده، 200 کیلوگرم کود اوره و پتاس و 50 کیلوگرم کود‌های فسفات و گوگرد بین بهره‌برداران توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر درباره میزان مصرف بذر برای کشت کلزا گفت: بذر مصرفی برای هر هکتار 6 کیلوگرم اعلام شده و رقم قابل کشت در این منطقه هایولا 401 است.

فرهادی با اشاره به اینکه از سال زراعی جدید مسئولیت خرید کلزا بر عهده شرکت دانه‌های روغنی است، اظهار کرد: این شرکت با تخصیص یارانه به بذر وارداتی از کشور استرالیا و بذر داخلی نظارت کامل در تمامی مراحل کاشت، داشت، برداشت، مسائل مرتبط به حفظ نباتات، توزیع نهاده‌های مورد نیاز کشت کلزا و خرید محصول همراه بهره‌برداران است.