logo

کد خبر : 14878
تاریخ خبر : 1394/08/15
اقتصاد مقاومتی با بها دادن به تولید داخلی محقق می شود
نماينده مردم محمودآباد و نور در مجلس:

اقتصاد مقاومتی با بها دادن به تولید داخلی محقق می شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد اقتصاد مقاومتی تنها با بها دادن به تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان کشور با در نظر گرفتن سیاست های تشویقی محقق می&zwnj;شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: تحریم ها فرصتی بود برای بالا بردن توان اقتصادی کشور و مستقل شدن در زمینه تولید و حال باید در زمان نقض تحریم نیز نگران تولید داخلی باشیم مساله‌ای که می تواند مفهوم اقتصاد مقاومتی را تقویت کند.


وی تصریح کرد: مجلس و دولت باید نسبت به مساله اقتصاد کشور با دقت نظر بیشتری کار کنند و بدانند که همچنان شرایط سخت در پیش رو قرار دارد و باید رو پای خود بایستیم و موانع تولید را با نگاه کارشناسانه و تزریق سرمایه به این بخش برداریم.


فیاضی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات و تزریق سرمایه به بخش تولید نکته مهمی است که تا کنون مغفول مانده و دولت با اقدام به این کار زمینه اشتغال و زمینه افزایش سرمایه ملی را فراهم خواهد کرد و از سویی نیز تولید داخلی کشور با رشد و توسعه همراه خواهد شد. دولت و مجلس شورای اسلامی باید در اجرای این مطالبات همگام باشند و نباید فرض شود که شرایط خوب است.


این نماینده مجلس در خصوص مالیات گفت: نظام مالیاتی کشور هنوز به درستی شکل نگرفته و با فرار مالیاتی به درستی برخورد نشده است . مودیان مالیاتی باید در توسعه اقتصادی کشور سهیم باشند نه فقط در اخذ مالیات . باید واسطه ها و وارد کنندگان نیز مشمول پرداخت مالیات شوند و تنها مالیات از قشر اصناف و کارمند دریافت نشود.