logo

کد خبر : 14795
تاریخ خبر : 1394/08/09
 وضعیت تجاری سازی شرکت های دانش بنیان نامناسب است
معاون توسعه فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري:

وضعیت تجاری سازی شرکت های دانش بنیان نامناسب است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">&nbsp;معاون فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وضعیت تجاری&zwnj;سازی شرکت&zwnj;های دانش&zwnj;بنیان را در کشور نامناسب دانست و از این روند انتقاد کرد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ علی وطنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اختراعات و ابداعات رویش دماوند در بابل در گفتگو با خبرنگار مهر از وضعیت تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور انتقاد کرد و گفت: خلأ رونق شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد درحالی که مخترعان و دانشمندان باید با استانداردهای روز دنیا همراه شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تولیدات دانش‌بنیان از جنبه‌های کیفیت، تولید انبوه، بازاریابی داخلی و بین المللی و خدمات پس از فروش باید به‌روز شوند تا از رقابت جهانی عقب نماند.

معاون فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به تعرفه‌های موجود نظیر معافیت نخبگان در خارج از کشور و بیکاری تصریح کرد: مترقی‌ترین قوانین مجلس شورای اسلامی درزمینهٔ تجارت دانش‌بنیان است و شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۱۵ سال از پرداخت مالیات و حقوق گمرکی معاف هستند، همچنین شرکت‌های نوپا تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام و شرکت‌های تجاری‌سازی تا ۲۰ میلیارد تومان با سود چهاردرصدی تسهیلات دریافت م کنند.

وطنی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد افزود: این میزان باید به رقم استاندارد برسد و تا رسیدن به استانداردهای روز جهانی و فرصت‌های تجاری‌سازی فاصله‌داریم.

وی تأکید کرد: مخترعان باید تلاش کنند اختراعاتشان در مجامع بین‌المللی و حضوری پیوسته داشته باشند و هم‌اکنون رتبه هفتم را در نانو، تولید علم و زیست‌فناوری رتبه ۱۲ و فناوری هوایی مقام ۱۲ جهان را دارا هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، ضمن اظهار ناخرسندی از وضعیت موجود دانش‌بنیان در شرکت‌های مازندران گفت: سرمایه مازندران دیگر طبیعت و هوا نیست بلکه مغزهای متفکر آن است و با توجه رتبه دوم نخبه پروری استان، شمار شرکت‌های دانش‌بنیان استان کم است و با رقم استاندارد بسیار فاصله دارد که قابل‌قبول نیست.

وی به وجود مغزهای متفکر و نخبگان در استان اشاره کرد و آینده استان را در این زمینه نویدبخش برشمرد.

 

مرجع: مهر مازندران