logo

کد خبر : 14733
تاریخ خبر : 1394/08/05
تهدیدات گوشی هوشمند از دید رئیس سازمان پدافند

تهدیدات گوشی هوشمند از دید رئیس سازمان پدافند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رئیس سازمان پدافند غیرعامل در گفتگویی با شبکه خبر گفت: استاکس نت سبب هوشیاری ما شد و به ما کمک کرد تا بتوانیم در زمینه سایبری برنامه جامعی تدوین کنیم.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حوزه امنیت سایبری افزود: در این حوزه برای نخستین بار شاهد حمله سایبری برنامه ریزی شده با ویروس استاکس نت بودیم و آنها فکر می‌کردند با این حمله سایبری می‌توانند زیرساخت‌های هسته‌ای را نابود کنند. این اتفاق ما را بیدار کرد و توانستیم در زمینه‌های سایبری برنامه‌های جامعی را تدوین کنیم، به طوری که در دو سال گذشته هیچ نوع حمله‌ای در مقیاس جنگ سایبری نداشتیم و یک بازدارندگی در این زمینه ایجاد شده است. این نشان می‌دهد که تدابیر امنیتی سایبری کشور پاسخگو بوده است.

وی درباره آیین نامه استفاده از گوشی‌های هوشمند هم گفت: این گوشی‌ها تهدیداتی را برای افراد و جامعه ایجاد می‌کنند به همین علت آیین نامه‌ای تهیه شده اما هنوز ابلاغ نشده است. رویکرد ایجابی و سلبی در این آیین نامه پیش بینی شده است که براساس آن برخی اقدامات را حکومت باید دراین‌باره انجام دهد و برخی را خود افراد باید انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه از طریق این گوشی‌ها می‌توان جاسوسی کرد، گفت: «شناسایی اثر انگشت و قرنیه چشم در این گوشی‌ها و همچنین بک آپ گرفتن از اطلاعات و امکان رصد و ارسال این اطلاعات به خارج از کشور از جمله تهدیدات احتمالی است.

سردار جلالی افزود: باید یک نسخه از سرور شبکه تلگرام را در داخل کشور داشته باشیم. رسانه ملی باید در این خصوص و خطرات احتمالی گوشی‌های هوشمند و نحوه درست استفاده از آن، فرهنگ‌سازی کند.

 

 


منبع: سایبربان