logo

کد خبر : 14591
تاریخ خبر : 1394/07/29
افزايش دو برابري پهناي باند اينترنت بين‌الملل

افزايش دو برابري پهناي باند اينترنت بين‌الملل

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">آخرين وضعيت زيرساخت ارتباطي کشور از افزايش دو برابري ظرفيت پهناي باند اينترنت بين&zwnj;الملل طي يک سال اخير حکايت دارد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  آمارهاي منتشر شده از وضعيت شبکه زيرساخت ارتباطي کشور از نظر ميزان ظرفيت اينترنت داخل، بين‌الملل و ترانزيت پهناي باند از رشد دو برابري اين ظرفيت‌ها در يک سال اخير خبر مي‌دهد.



بر اساس اين آمار ظرفيت پهناي باند اينترنت داخلي که شهريور ماه ۹۳ بالغ بر ۱۲۰۰ گيگابيت در ثانيه بود تا پايان شهريور ماه امسال به ۲۴۰۰ گيگابيت افزايش يافته است.



در پايان شش ماهه نخست امسال ظرفيت پهناي باند اينترنت بين‌الملل به ۲۷۶ گيگابيت در ثانيه رسيده است که اين رقم در شهريور ماه سال ۹۳ حدود ۱۴۲ گيگابيت اعلام شده بود.



در شاخص ظرفيت شبکه انتقال نيز شهريور ماه سال گذشته ظرفيت اين شبکه ۵۶۰ هزار لينک E۱ بود که امسال اين ظرفيت به يک ميليون و ۳۳۵ هزار E۱ افزايش يافته است.



در بخش ترانزيت پهناي باند نيز ظرفيت ترانزيتي ارتباطات تا پايان شهريور ماه به ۳۶۰۰ لينک STM۱ رسيده است و اين در حالي است که ظرفيت ترانزيت پهناي باند در شهريور ماه سال ۹۳ حدود ۱۷۵۰ لينک STM۱ اعلام شده بود.



هم‌اکنون بيش از ۵۶ هزار و ۶۴۴ کيلومتر فيبر نوري در کشور ايجاد شده است که اين آمار در شهريور ماه سال ۹۳ حدود ۵۵ هزار و ۵۰۸ کيلومتر بود.

 

 

 

صبحانه