logo

کد خبر : 14412
تاریخ خبر : 1394/07/21
تعطیلی مطلق 45 درصد صنایع بزرگ و کوچک مازندران
اختصاصي/ رئيس اتاق مازندران مطرح کرد:

تعطیلی مطلق 45 درصد صنایع بزرگ و کوچک مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">از تعداد 3500 واحد صنعتی استان، 55 درصد آن شامل واحدهای فعال و نیمه فعال و ما بقی آن که نزدیک به 45 درصد کل این واحدها می باشد، در تعطیلی مطلق به سر می برند.<br /> </span></p> <p>&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"><br /> </span></p> <p>&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ عبداله مهاجر در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق مازندران با محمد نهاوندیان قائم مقام رئیس جمهور گفت: مازندران در حوزه صنعت، دارای 3 هزار و 500 کارخانه صنایع بزرگ و کوچک است.


وی افزود: از این تعداد، 55 درصد آن شامل واحدهای فعال و نیمه فعال و ما بقی آن که نزدیک به 45 درصد کل این واحدها می باشد، در تعطیلی مطلق به سر می برند.


رئیس اتاق مازندران با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ ما در بحث اشتغال، نبود صنایع مادر، در استان است، اظهار کرد: یکی از انتظارات جدی ما، ایجاد چند صنایع بزرگ و مادر، در استان است که می تواند بخشی از مشکلات پیش رو را حل نماید.


مهاجر در ادامه ضمن اشاره به سهم 9/3 درصدی مازندران در مالکیت اراضی کشور، یادآور شد: مازندران علاوه بر میزان 7/8 میلیون تنی تولیدات کشاورزی، در 12 محصول نیز، جایگاه نخست کشور را از آن خود کرده است.


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما دربخش توریسم و صنایع دستی دارای موهبت های خدادادی هستیم که علیرغم فرصت های مناسب، نتوانستیم از آنها بهره برداری کنیم، اذعان کرد: بخش خصوصی در سایه حمایت و توجه دولت این آمادگی را دارد تا در این حوزه ضمن سرمایه گذاری، فغالیت کند.


این مقام ارشد بخش خصوصی مازندران به ارائه نکاتی در بخش تجارت پرداخت و اضافه کرد: مازندران علیرغم تولید 2/5 میلیون تنی مرکبات و هم چنین 200 هزار تنی کیوی با مشکلات عدیده ای در بخش صادرات داریم.


مهاجر در پایان با بیان اینکه درخواست و استمداد ویژه ما از شما، ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران است؛ عنوان کرد: استان مازندران با شرایط خاص و استراتژیک خاص خود، نظیر همسایگی با کشورهای حوزه دریای خزر و همچنین دارا بودن 5 بندر در استان، شرایط مناسبی را برای ایجاد منطقه آزاد تجاری داراست.