logo

کد خبر : 14409
تاریخ خبر : 1394/07/20
منطقه آزاد تجاری شامل مازندران نمی‌شود
معاون پارلماني رئيس جمهور:

منطقه آزاد تجاری شامل مازندران نمی‌شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">معاون پارلمانی رئیس جمهور پیکره کشور را از طرح&zwnj;های نیمه&zwnj;تمام جراحت&zwnj;دیده دانست و گفت: نمی&zwnj;خواهیم طرح جدیدی را بدون برنامه شروع کنیم و به همین دلیل منطقه آزاد تجاری اعلام نشده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حجت‌الاسلام مجید انصاری امشب در جلسه شورای اداری فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: توفیق خدمت‌گزاری به مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت بی‌نظیر الهی است که باید از لحظه‌لحظه آن بهره برد.

وی افزود: هر مسئول در هر جایگاهی که هست چون توفیق خدمت به مردم در انقلاب اسلامی را دارد مورد لطف خدا قرار می‌گیرد و لازم است در دوران خدمت خود یک یادگاری با نیت خالص به‌جا بگذاریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولان باید برای مردم و نظام مفید باشند، تصریح کرد: مدیران شایسته مدیرانی هستند که از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند و در بسترهای ناهموار نیز با اندیشه بلند، توکل بر خدا و استفاده از خرد جمعی مسیر توسعه و خدمت به مردم را هموار می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه بعضی کشورها فقط با تکیه بر پشتکار خود روز به روز توسعه می‌یابند، بیان کرد: در دو سال گذشته دولت در سطح کشور با وجود مشکلات فراوان از جمله کاهش منابع درآمدی، افزایش هزینه‌ها، بدهی‌های سنگین گذشته و طرح‌های نیمه‌تمام به ارث رسیده از دولت قبل با تدبیر خود در اداره کشور فائق آمد.

انصاری با اشاره به اینکه وزارت نیرو و راه بدهکاری زیادی دارند، گفت: تحریم‌های پی‌درپی و قطعنامه‌های شش‌گانه واردات کالا را به‌شدت کاهش داد، اظهار کرد: 25 درصد هزینه اضافی در همین راستا به کشور تحمیل شد و نابه‌سامانی اقتصادی در کشور رخ نشان داد که دولت با تدبیر شایسته با پرونده‌های فساد برخورد کرد و با تکیه بر عدالت و پشتکار خود و رهنمودهای رهبری و حمایت مردم و همه مجموعه نظام توانست در بستری آرام قرار بگیرد و پی‌گذاری مناسبی برای توسعه پایدار داریم.

وی ادامه داد: حرکت جهادگونه سرداران دیپلماسی کشور به برجام رسید و افتخار بزرگی نصیب نظام شد که با همت و همکاری مجلس شورای اسلامی در رأی دادن به کلیات طرح برجام تحقق یافت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت در سفرهای استانی کار غیرکارشناسی نمی‌کند، خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی و پیگیری کارشناسانه از هفته‌های قبل از سفرهای استانی تشکیل می‌شود.

وی پیکره کشور را از طرح‌های نیمه‌تمام جراحت‌دیده دانست و افزود: نمی‌خواهیم طرح جدیدی را بدون برنامه شروع کنیم و به همین دلیل منطقه آزاد تجاری اعلام نشده است.

انصاری با اشاره به اینکه دولت با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کند، بیان کرد: در برخی مناطق تجربه خوبی از ایجاد مناطق آزاد تجاری نداریم، کار تولیدی انجام نشد، هزینه‌های سربار بلای جان مردم منطقه شد و آن منطقه به پایگاه مصرفی تبدیل شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: استان مازندران یکی از ظرفیت‌های محوری برای ایجاد مناطق آزاد تجاری را دارد و مزایای خوبی نیز در فریدونکنار وجود دارد که پیگیر می‌شویم.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید همه زوایای کار دیده شود و دوست داریم اگر منطقه آزاد تجاری در مازندران اعلام شد، اما و اگری نباشد و همه کار کنند تا مدل جدیدی از توسعه پایدار در منطقه آزاد تجاری مازندران دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: با رئیس جمهور در این رابطه صحبت می‌کنم و مطالبات مردم و مسئولان فریدونکنار پیگیری می‌شود اما می‌خواهیم منطقه آزاد مولد و پویایی در مازندارن داشته باشیم تا الگوی بسیاری از مناطق دیگر در منطقه باشد.

انصاری افزود: حفظ منابع طبیعی و توسعه گردشگری در فریدونکنار و همه مازندران تحسین‌برانگیز است و در دستور کار دولت نیز قرار دارد و البته کیفیت و سرعت شکل‌گیری در منطقه آزاد تجاری مازندران باید تمام‌عیار باشد.

وی با بیان اینکه دولت با نگاه ملی در توسعه مازندران برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: شکل‌گیری و توسعه گردشگری در کشور، در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد و ورزش‌های آبی باید در کشور توسعه یابد و ورزش بانوان نیز با فرهنگ‌سازی درست و نگاه حمایتی و حمایت جدی پیشرفت خوبی داشته که لازم است حمایت شود.

انصاری تصریح کرد: هم‌اکنون ارزش تبلیغ یک ورزشکار با حجاب به مراتب از تبلیغات زبانی بیشتر است و افزایش سطوح مختلف گردشگری در کشور با تدبیر دولت یازدهم تحقق یافت.

معاون پارلمانی ر‌ئیس جمهور ادامه داد: منابع دولتی محدود است و بودجه‌های دولتی کفاف کارهای عمرانی کشور را نمی‌دهد و باید بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با جدیت و نگاه حمایتی فراهم شود که بهبود فضای کسب و کار و مساعدت به سرمایه‌گذاران در دستور کار دولت است.

انصاری با بیان اینکه فضای تعاملی با دنیا ایجاد کردیم و می‌توانیم سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، گفت: با همراهی دولت و ملت چهره منطقه زیبنده‌تر می‌شود و مشکلات اقتصادی مردم برطرف می‌شود و لازم است در همین راستا از قابلیت چهار فصل بودن کشور استفاده کرد.

 

فارس مازندران