logo

کد خبر : 14335
تاریخ خبر : 1394/07/16
ایران 900 میلیون تن ذخایر شناخته شده گچ دارد

ایران 900 میلیون تن ذخایر شناخته شده گچ دارد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">عضو اتاق ایران گفت: ایران بیش از 900 میلیون تن ذخائر شناخته شده گچ دارد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  علی‌اصغر جمعه‌ای، در همایش ملی گچ ایران با اعلام این خبر، اظهار کرد: سهم استان سمنان از این ذخائر شناخته شده به تنهایی بالغ بر 500 میلیون تن می‌شود.

وی،با بیان اینکه ذخائر معدنی گچ در ایران بی‌تردید بیش از این برآورد اعلام شده ذخائر شناخته شده گچ است، تصریح کرد: صنعت گچ در ایران و به خصوص در استان سمنان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که متاسفانه تاکنون به درستی و به صورت علمی از آن ابهره‌برداری نشده است.

جمعه‌ای، با موثر دانستن برپایی همایش‌های علمی از این دست، اظهار امیدواری کرد: برپایی همایش‌های سه‌گانه ملی گچ ایران در استان سمنان بتواند به رونق‌بخشی به این صنعت پردرآمد در ایران کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان،با اشاره به توانمدی‌های استان سمنان در بخش صنعت گچ، یادآوری کرد: در حال حاضر 60 درصد گچ ایران و 6 درصد از گچ جهان در استان سمنان تولید می‌شود.

وی،با اشاره به ارسال مقالات کاربردی متعدد به دبیرخانه این همایش ملی، افزود: صنعت گچ در ایران راهی جز حرکت به سمت تنوع در محصولات و ایجاد صنایع مرتبط ندارد و لذا امید است برگزاری همایش ملی گچ در دانشگاه سمنان به تسهیل در ایجاد این صنایع و تنوع در تولید محصولات گچی بیانجامد.

این فعال اقتصادی، با اظهار رضایت از همکاری دستگاه‌های مختلف در برپایی همایش ملی گچ، یادآوری کرد: در برگزاری این همایش بخش خصوصی و اتاق استان در کنار دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه و فعالان این بخش در عمل ثابت کردند که می‌توانند در ارتباط تنگاتنگ با هم، کارهای ماندگار و موثری انجام دهند که انتظار می‌رود این تعامل و همکاری همچنان تداوم داشته باشد.

این عضو اتاق ایران با اظهار رضایت از عملکرد کانون گچ در استان سمنان، افزود: با راه‌اندازی این کانون و از آغازین روزهای تشکیل آن، انجمن گچ کشور و استان سمنان نیز همراه و هم‌پای آن حرکت و منشاء خدمات خوبی برای صنعت گچ شدند.

 

 

 

 

صبحانه