logo

کد خبر : 14115
تاریخ خبر : 1394/07/01
بیش از ۳۰ درصد بازار پسته دنیا را از دست داده‌ایم/مسئولان فقط دل‌شان به آمار صادرات خوش است

بیش از ۳۰ درصد بازار پسته دنیا را از دست داده‌ایم/مسئولان فقط دل‌شان به آمار صادرات خوش است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رئیس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه محصولات صنایع غذایی، پسته، زعفران و غیره در صدر جدول محصولات صادراتی است، اظهار کرد: برای روان سازی کالاهای صادراتی باید تسهیلات بانکی، امورگمرکی و ضوابط اداری تسهیل شود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حسین امیری خامکانی، رئیس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند صادرات کالا به سراسر دنیا،گفت: امسال نسبت به سال گذشته وضعیت صادرات کالاهای غیر نفتی ۲۰ درصد بهبود یافته ولی مسئولان صادرات مواد غیر نفتی مانند مواد پتروشیمی را که پایه نفتی دارد غیر نفتی حساب می کنند و با این شرایط کمی دلشان خوش می شود.

وی با اشاره به اینکه محصولات صنایع غذایی، پسته، زعفران و غیره در صدر جدول محصولات صادراتی است، اظهار کرد: برای روان سازی کالاهای صادراتی باید تسهیلات بانکی، امورگمرکی و ضوابط اداری تسهیل شود.
امیری با بیان اینکه چرب بودن سودهای کالاهای وارداتی موجب شده واردات راحت تر شود، افزود: دولت باید این مشکل را رفع کند و در این میان هرچه می توانیم واردات را سخت و صادرات را راحت تر کنیم.

رئیس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه برای صادرات نیاز به حمایت داریم، ادامه داد: سفارت خانه های کشورمان باید در کشورهای دیگر دیپلماسی بازاریابی خود را قوی تر کنند.

وی با بیان اینکه برخی از صادرکنندگان درکشورهای هدف دچار مشکل می شوند، تصریح کرد: در صادرات کالاهای غیر نفتی محصولات فرش، پسته، زعفران بیشترین آسیب را دیده اند.

امیری با اشاره به اینکه در دوره ای ۸۰ درصد بازار پسته دنیا در دست تولیدکنندگان کشورمان بود ولی این بازار را از دست داده ایم. گفت: در حال حاضر سهم بازار پسته کشورمان کمتراز ۵۰ درصد شده لذا این بازار را از دست داده ایم.

رئیس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه خوشبختانه بازار صادرات غیر نفتی کمتر سیاسی می شود لذا باید بیشتر به این بازار اهمیت دهیم، خاطر نشان کرد: باید سهم نفت را در اداره کشور کاهش دهیم از این رو باید به سمت توسعه صادرات غیر نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

 

 

 

 

 

بلاغ