logo

کد خبر : 13970
تاریخ خبر : 1394/06/23
اوضاع کشمشی بازار کشمش

اوضاع کشمشی بازار کشمش

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش عنوان کرد: در بعضی موارد مصرف کشمش یک ربع سایر خشکبار پرمصرف مانند مغز بادام است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  مصطفی احمدی درباره وضعیت بازار کشمش اظهار کرد: وضعیت جوی در امسال به گونه‌ای بوده که محصول کشمش امسال بد نیست و با توجه به میزان مصرفی که اکنون در کشور داریم، اکنون تولید کشمش در کشور بیش از مصرف است.

او افزود: ما صادرکننده کشمش هستیم و اکنون انواع کشمش سبز، طلایی و... شهرهای استان آذربایجان و تاکستان به کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی صادر می‌شود.

او درباره مصرف کشمش در کشور بیان کرد: به طور کلی از کشمش استقبال کمتری نسبت به سایر انواع خشکبار می‌شود. در بعضی موارد مصرف کشمش یک ربع سایر خشکبار پر مصرف مانند مغز بادام است.

احمدی با بیان اینکه این روزها، وضعیت بازار کشمش نسبت به سایر خشکبار در وضعیت تعادلی به سر می‌برد، بیان کرد: به طور کلی قیمت کشمش متعادل است ولی به هر حال وضعیت خشکبار در سال‌های مختلف متغییر است و مثل محصولات کشاورزی از شرایط آب و هوایی ناشی می‌شود. باید در نظر داشت که با توجه به اینکه هزینه‌های تولید علی‌رغم همه تلاش‌هایی که برای کاهش آن شده، همچنان بالاست، اگر قیمت محصولاتی مانند کشمش پایین بیاید، یعنی وضعیت عرضه و تقاضا به گونه‌ای باشد، که خشکبار با قیمت پایین به فروش برسد، طبیعتا کشاورز ضرر می‌کند.

او خاطرنشان کرد: بنابراین برای در تعادل نگه‌داشتن قیمت انواع خشکبار بیش از هر چیزی ضروری است که تدابیری اتخاذ شود که هزینه‌های تولید محصولات کاهش یابد.

 

 

 



صبحانه