logo

کد خبر : 13921
تاریخ خبر : 1394/06/21
نبود  کشتارگاه و میدان میوه و تره بار در بابلسر /دستفروشان و تداخل صنفی جدی ترین مشکل بازاریان
اختصاصي/ نائب رئيس اتاق اصناف بابلسر مطرح کرد:

نبود کشتارگاه و میدان میوه و تره بار در بابلسر /دستفروشان و تداخل صنفی جدی ترین مشکل بازاریان

<p><span style="font-size: larger;">متاسفانه بابلسر کشتارگاه و میدان میوه و تره بار ندارد و علیرغم پیگیری های ما هنوز پاسخ کارگشا و اجرایی از ارگان های ذیربط دریافت نکرده ایم.</span></p>

فرشاد ناصری ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازنداصناف گفت: بیش از 7 هزار واحد صنفی در بابلسر مشغول فعالیت هستند.


وی با بیان اینکه 37 اتحادیه صنفی در بابلسر ساماندهی واحدهای صنفی را بر عهده دارند؛ افزود: اتحادیه خوا رو بار و لبنیات با 600 عضو بزرگترین و اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی با 65 عضو کوچکترین اتحادیه های صنفی بابلسر می باشند.


نائب رئیس اتاق اصناف بابلسر با بیان اینکه رکود بازار در بابلسر امان بازاریان را بریده است؛ در خصوص مشکلات اصناف و بازاریان این شهرستان یادآور شد: تداخل صنفی فی ما بین اتحادیه های صنفی و همچنین فعالیت گسترده دستفروشان در بابلسر از مشکلات جدی بازاریاناین شهرستان به شمار می رود.


ناصری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص وضعیت کشتارگاه و میدان میوه و تره بار در رامسر اظهار کرد: متاسفانه بابلسر کشتارگاه و میدان میوه و تره بار ندارد و علیرغم پیگیری های ما هنوز پاسخ کارگشا و اجرایی از ارگان های ذیربط دریافت نکرده ایم.


گفتنی است با توجه به اظهارات نائب رئیس اتاق اصناف بابلسر در خصوص عدم وجود کشتارگاه در این شهرستان، گفت و گویی با رئیس اتحادیه قصابان نیز انجام داده ایم که در ذیل این خبر می خوانید:


عدم حمایت شورای شهر و فرمانداری بابلسر از قصابان بابلسری برای احداث کشتارگاه صنعتی


رحمان قلی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بیش از 60 واحد صنفی قصابی در بابلسر مشغول فعالیت می باشند.


وی افزود: بابلسر تا چهار سال قبل یک کشتارگاه سنتی داشت که به دلیل تغییر این کشتارگاه از سنتی به صنعتی متاسفانه تعطیل شد.


رئیس اتحادیه قصابان بابلسر تصریح کرد: برای حل بخشی از مشکل قصابان یک دستگاه ماشین خریداری شده است که در تا سال قبل شهرداری هزینه های آن را پرداخت می کرد؛ اما در سال جاری هزینه های آن را به اتحادیه و نهایتا خود قصابان واگذار کرده اند.


قلی زاده در ادامه سخنانش اضافه کرد: علیرغم نیاز مبرم بابلسر به احداث و ساخت کشتارگاه، و همچنین پیگیری های منسجم ما از دستگاه های مرتبط نظیر فرمانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، شورای شهر و ... هیچکدام هیچ حمایتی از ما انجام نداده اند.


قلی زاده با بیان اینکه در حال حاضر قصابان این شهرستان برای تهیه گوشت مورد نیاز شهروندان بابلسر به کشتارگاه های بابل و ساری مراجعه می کنند؛ اذعان کرد: متاسفانه قصابان ما در این شهرستان ها مورد بی مهری و بی توجهی از سوی پرسنل کشتارگاه ها قرار می گیرند؛ بطور مثال در قبال دریافت پوست گوسفند تنها مبلغ 2000 تومان به قصابان بابلسر پرداخت می کنند.


وی در پایان ضمن گلایه از نرخ اعلام شده از سوی اداره صنعت بابلسر، عنوان کرد: در حالی نرخ فروش گوشت در بابلسر 28 هزار تومان اعلام شده است که قصابان ما این گوشت را از کشتارگاه های ساری و بابل یه قیمت 27 هزار و 800 تومان خریداری می کنند.


انتهای پیام/

مجتبی قربانی