logo

کد خبر : 13888
تاریخ خبر : 1394/06/18
سرمایه گذاری 25 درصد از نقدینگی کشور در موسسات غیرمجاز
اختصاصي/رئيس اتاق ايران مطرح کرد:

سرمایه گذاری 25 درصد از نقدینگی کشور در موسسات غیرمجاز

<p><span style="font-size: larger;">رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه 25 درصد از نقدینگی کشور در موسسات و صندوق های غیرمجاز سرمایه گذاری شده است؛ متذکر شد: کاهش بهره بانکی جهت حمایت از فعالان اقتصادی سبب می شود تا با تبدیل تسهیلات به سپرده گذاری در این صندوق ها، بر تعداد این موسسات و نا امنی نظام بانکی کشور بیفزاییم.</span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛محسن جلال پور در نشست فعالان اقتصادی  در استانداری مازندران گفت: ما دچار یک شرایط خیلی پیچیده ای هستیم چرا که از یک نقطه، از مسیر اصلی اقتصاد خارج و به مسیر اشتباهی رفته ایم.


وی با اشاره به اینکه ما امیدواریم با توجه به شرایطی که در کشور و منطقه بوجود امده است، امکان برگشت به مسیر اصلی را داشته باشیم؛ افزود: ما در طول این سال ها به جای اینکه توسعه بخش خصوصی را داشته باشیم به بخش های دیگر پرداختیم و با این کار نه تنها در بخش اشتغال زایی پیشرفتی نکردیم بلکه بخش خصوصی را کوچک و کوچکتر کردیم.


رئیس اتاق ایران با بیان اینکه دلبستگی به درآمدهای نفتی ما را از مسیر اصلی مان خارج کرد، تصریح کرد: در دوران تحریم نه تنها متوجه شدیم که این دلبستگی نه تنها شکننده است بلکه شرایط مالی دولت بنحوی است که تا چند سال آینده حتی نمی تواند پاسخگوی حقوق بازنشسته های ادارات دولتی باشد.


جلال پور با بیان اینکه 25 درصد از نقدینگی کشور در موسسات و صندوق های غیرمجاز سرمایه گذاری شده است؛ متذکر شد: کاهش بهره بانکی جهت حمایت از فعالان اقتصادی سبب می شود تا با تبدیل تسهیلات به سپرده گذاری در این صندوق ها، بر تعداد این موسسات و نا امنی نظام بانکی کشور بیفزاییم.


وی با بیان اینکه در جلسات متوالی شورای پول و اعتبار در تلاش هستیم که بدون ایجاد هیچ تنش و تورمی مقداری نقدینگی به بنگاه های اقتصادی تزریق کنیم، تاکید کرد: در یک تا دو ماه آینده یک راهکار مناسب برای گردش  مالی بنگاه های اقتصادی کشور اخذ خواهد شد.


رئیس اتاق ایران با بیان اینکه باید بدنبال ایجاد اشتغال مولد باشیم؛ اظهار کرد: اشتغال زایی اصناف هزینه های سربار را افزایش می دهد لذا اضافه کردن بدنه اصناف کار درستی نیست ضمن اینکه بخش اصناف ما سه برابر کشورهای دیگر است.


جلال پور در پایان با اشاره به این نکته که بخش خصوصی آینده این دولت را می سازد؛ خاطرنشان کرد: دولت نه تنها نباید مقابل بنگاه ها قرار گیرد بلکه باید تمام سیاستش، بهبود فضای کسب و کار باشد.


استاندار مازندران: وجود 19 هتل پنج ستاره نیمه تمام در مازندران

 

در ادامه این نشست ربیع فلاح با اشاره به اینکه گردشگری استان ما درصد بالایی دارد اما آن چیزی که باید باشد نیست؛ افزود: در حال حاضر در استان 19 هتل پنج ستاره نیمه تمام داریم که اتمام بخشی از این ظرفیت به پویایی گردشگری ما کمک خواهد کرد.


وی با بیان اینکه هر مشکلی که داشته باشید در کنار شما هستیم ؛ اظهار کرد: اجازه نمی دهیم کارگاهی بدلیل بدهی یا معوقات بانکی تعطیل شود.


استاندار مازندران در خاتمه با بیان اینکه انتظار ما از اتاق مازندران این است که در بحث صادرات ورود پیدا کنند، تاکید کرد: اصناف و اتاق بازرگانی ما ظرفیت و فرصت خوبی برای پیشرفت استان است که باید از آن بهره ببریم.


انتهای پیام/

م.اسدی