logo

کد خبر : 13868
تاریخ خبر : 1394/06/18
تاثیر نوسان نرخ ارز بر بازار طلا + قیمت

تاثیر نوسان نرخ ارز بر بازار طلا + قیمت

به گزارش مازند اصناف؛  امروز سکه بهارآزادی طرح جدید با دو هزار تومان افزایش ۹۱۹ هزار تومان و ۵۰۰ تومان و نیم سکه بهارآزادی با هزار تومان افزایش به ۴۷۰ هزار تومان رسید. به نظر می رسد نوسانات قیمت دلار در چند روز گذشته که گاها به ۵۰ تومان در روز نیز می رسید برروی قیمت های داخلی طلا تاثیر گذاشته و قیمت این کالای سرمایه ای در چند روزگذشته افزایش داشته است. به نحوی که امروز سکه بهارآزادی طرح جدید با دو هزار تومان افزایش ۹۱۹ هزار تومان و ۵۰۰ تومان و نیم سکه بهارآزادی با هزار تومان افزایش به ۴۷۰ هزار تومان رسید.


این در حالی است که نرخ طلا در ایران تابعی از برابری ریال در مقابل دلار و نرخ جهانی این کالا می باشد. در چند روز گذشته با توجه به ادامه روند بحران یونان و بحران بازارهای بورس چین جذابیت این فلز گرانبها به عنوان منبع امنی برای سرمایه گذاری کاهش یافته است.


طبیعتا کاهش نرخ جهانی طلا به کمترین میزان خود در چند ماه گذشته باید به کاهش قیمت این کالا در کشور منجر می شد اما کارشناسان بازار سرمایه معتقدند: عدم ثبات نرخ ارز در چند روز اخیر و افزایش قیمت دلار به ۳۴۳۰ تومان دلیل اصلی عدم تحقق این موضوع و افزایش قیمت طلا و جواهر در بازارهای داخلی ایران است.


قیمت سکه و طلا در ۱۸ شهریور ماه ۹۴

جدول قیمت سکه و ارز در روز چهارشنبه
قیمت‌ها به تومان
نوع سکه قیمت بازار
سکه‌تمام‌طرح‌جدید ۹۱۷۵۰۰
سکه‌تمام‌طرح‌قدیم ۹۱۷۵۰۰
نیم سکه ۴۷۰۰۰۰
ربع سکه ۲۶۰۰۰۰
گرمی ۱۷۱۰۰۰ 

 

 

 

تراز